Reporta: l''app' per a periodistes en zones de conflicte

20160503 2reporta
El periodisme de guerra és un ofici d'extrem risc quan es fa amb imparcialitat, sense estar immers en cap de les estructures dels bàndols que s'enfronten. En aquests casos, les noves tecnologies poden resultar un aliat important.
El 2015, Reporters sense Fronteres (RSF) va registrar que 110 periodistes van ser assassinats mentre exercien la seva tasca o en circumstàncies sospitoses. Si es tenen en compte els últims 10 anys, la xifra s'eleva a 787 morts.
Davant aquesta realitat, l'Associació Internacional de Dones als Mitjans (IWMF) va llançar Reporta, una aplicació gratuïta (iOS i Android) que busca donar més seguretat als periodistes en l'exercici de la seva feina.
Disponible en sis idiomes (àrab, anglès, francès, hebreu, espanyol i turc), se centra en la principal eina amb què compta en l'actualitat un periodista: el mòbil. Mitjançant aquest dispositiu, l'usuari podrà accedir a les diferents funcions de l'aplicació:
La primera és el sistema de 'check-in' per a aquells cronistes que treballen en zones de perill, a través del qual podran indicar la seva localització, i les persones amb qui es troben. Una altra funció prevista és l'enviament de missatges d'alerta editables, que podran enviar-se en situacions delicades. Per últim, hi ha l'opció, per a casos d'emergència extrema, en què, només pitjant el botó SOS, s'alertarà els contactes.
Notícies relacionadesLes alertes seran enviades als grups configurats prèviament pel periodista (familiars, companys, editors…) i, al seu torn, podran ser compartides a través de les xarxes socials vinculades al compte. En els avisos, el reporter podrà afegir-hi una descripció de la situació d'emergència, i acompanyar-la amb àudios, fotos o vídeos que la documentin.
Si vols valorar aquesta aplicació, pots fer-ho participant com a expert en l'appteca d'apps4citizens, una plataforma que té per objectiu promoure l'ús de les aplicacions com un instrument útil per millorar la qualitat democràtica de la presa de decisions a través del compromís social i polític col·lectiu.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032