Periscope, informació a l'abast sense intermediaris
	La nova ’app’ per a ’streaming’ Periscope.
Periscope és una nova 'app' que per la seva immediatesa i simultaneïtat ha situat serveis tan instaurats com Vine o Instagram al centre d'atenció. La irrupció d'aplicacions que permetien la transmissió de vídeos en viu, via 'streaming', com Bambuser, QIK i Livestream no havien arribat a fer-les trontollar per la complexitat del seu ús. Periscope, com explica Gumersindo Lafuente, se'n diferencia perquè és accessible per a l'usuari comú sense coneixements avançats de tecnologia.
La innovació es basa en la possibilitat de crear i compartir material en viu, no només a través de la plataforma sinó també a través de Twitter, l'amo d'aquesta eina.
El 17 de març passat, als Estats Units, els legisladors republicans John Thune i Jerry Moran van estrenar Periscope en política. Des del Comitè de Comerç del Senat van parlar sobre el pressupost federal i la neutralitat d'internet, via livestreaming.
Més enllà de mostrar-se com a líders digitals, converteixen en prescindible la tasca periodística, si aquesta última centra únicament el seu valor en la intermediació. A través de conferències de premsa via Periscope que permeten al ciutadà ser qui formula les preguntes, el rol d'intermediari no té sentit. El polític ja no necessita el periodista per comunicar el seu missatge, així que aquest últim s'ha d'adaptar a aquest nou context i emfatitzar, precisament, la seva feina real com a periodista: enriquir el contingut i la mirada sobre la informació.
No és l'única amenaça al periodisme tradicional: el ciutadà troba una altra eina per adquirir més protagonisme i compartir, en primera persona, la realitat que l'envolta. Al trobar-se una manifestació, una persecució policial o un espectacle, ja no ha de gravar un vídeo per pujar-lo després. Tampoc cal deixar-se els polzes tuitejant sobre el combat de Mayweather i Pacquiao. A través del mòbil, els seus 'followers' ho veuen tot en viu i en directe.
De fet, després d'aquest combat, els mitjans nord-americans van coincidir en el guanyador: Periscope. Milions de persones van eludir el pagament dels 100 dòlars del 'pay per view' i van viure la contesa a través de dispositius mòbils ubicats en diferents punts de l'MGM Grand Garden Arena a Las Vegas.
Setmanes enrere, diversos usuaris de Periscope havien realitzat retransmissions del primer capítol de la cinquena temporada de 'Game of thrones', cosa que va desfermar la ira i les accions legals de HBO contra Twitter.
Notícies relacionadesAl dia d'avui, les més d'un milió de descàrregues de l'aplicació fan que la incertesa no passi pel seu èxit sinó sobre com es regularan els drets d'exclusivitat i com es reinventarà el periodisme. Una vegada més, el ciutadà té a les mans una eina que l'empodera i li permet fer arribar informació en temps real a un gran públic potencial.
Si vols valorar aquesta aplicació pots fer-ho participant com a expert de l'appteca d'apps4citizens.
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
 - Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
 - Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
 - Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
 - Polítiques públiques Les cinc claus de la reforma de l’administració de Catalunya: de la reducció de la burocràcia a l’ús de la IA
 
- Mercat laboral Catalunya suma 19.000 ocupats en el seu millor octubre des del 2021
 - A Vilablareix Incendi al restaurant Mas Marroch dels germans Roca: crema tota la cúpula del local
 - Vilaplana ratifica que Mazón va atendre trucades i la va acompanyar al pàrquing
 - ‘Cherchez la femme, pardieu!’
 - L’home que no va saber regnar
 
