NOVA ETAPA

Concert Studio es fa càrrec de l'organització de Cap Roig

Arcadi Calzada.

Arcadi Calzada.

2
Es llegeix en minuts

El Festival de Cap Roig serà gestionat a partir d’aquest estiu per Concert Studio, l’entitat que organitza el Festival del Mil·lenni a Barcelona. El contracte de cessió dels drets de gestió ha estat firmat per Arcadi Calzada, president de Caixa de Girona i impulsor d’aquesta cita d’estrelles, i Martín Pérez, responsable de l’empresa barcelonina i director artístic de la mostra empordanesa des de la seva creació.

El compromís és per tres anys, al final dels quals la Fundació Caixa de Girona podrà optar per renovar el contracte amb Concert Studio o recuperar els drets de la mostra amb l’índex més alt d’ocupació –superior al 95%– gràcies a l’èxit de les seves figures, que aquest any encapçala Leonard Cohen.

Calzada, que dimarts acabarà el seu mandat al capdavant de l’entitat d’estalvi, afirma que aquest compromís intenta “garantir la continuïtat del model mantenint la qualitat”, ja que Caixa de Girona en continuarà sent el principal patrocinador, a més de cedir l’espai dels jardins de Cap Roig.

REDUCCIÓ I AJUSTOS / L’actual situació d’ajustos a causa de les crisis no és aliena a aquesta situació. El pressupost del festival ja s’havia reduït aquest any considerablement al passar de 4.100.000 a 3.300.000 euros. L’entitat responsable, fins ara, de l’organització de la mostra havia reduït la seva subvenció un 25% i l’aportació baixarà durant els dos pròxims anys.

“Es tracta –afirma Calzada– que hi hagi algú implicat al 100% en la gestió”. Fins al moment, tots els costos del festival requeien sobre Caixa de Girona, que també es feia càrrec del milió i mig d’euros dedicats a l’adequació de la instal·lació.

Notícies relacionades

“A partir d’ara aquesta responsabilitat i la de negociar amb proveïdors i artistes recau sobre Concert Studio”, afirma Pérez, que diu que no tem enganxar-s’hi els dits. “Assumeixo amb respecte la responsabilitat de mantenir Cap Roig al mateix nivell i la meva idea és incrementar apostes de gran format, com òpera, sarsuela i concerts familiars, en coproducció amb altres festivals”.

La seva experiència com a programador de 150 concerts a l’any i la possibilitat de negociar els caixets dels artistes al poder-los oferir actuacions en les dues mostres és una de les seves cartes, a més de l’estalvi en despeses estructurals. Fins al moment Cap Roig s’ha costejat amb el 70% d’ingressos per taquilla i el 30% de patrocinis. Martín mantindrà els serveis del festival, que el 5 de juliol inaugurarà Miguel Bosé, i planeja incloure altres activitats paral·leles per potenciar la mostra. H