TRANSPORT FERROVIARI

Rodalies reinicia dissabte els talls de línia per obres de l'AVE

Adif ensorrarà un pont que passa sobre les vies al terme municipal de Montmeló

2
Es llegeix en minuts

El teatre d'operacions per portar l'AVE a Barcelona que va sembrar el caos al sud de la línia 2 de Renfe es trasllada ara, amb el propòsit d'evitar les mateixes incidències, al nord d'aquesta mateixa línia perquè l'alta velocitat arribi també a Girona. Dissabte que ve se suspendrà durant 17 hores la circulació de trens entre les estacions de Granollers Centre i Mollet del Vallès de la línia 2 de Renfe, que uneix Barcelona amb Girona, Figueres i Portbou. El motiu del tall és que per poder continuar les obres de construcció de la línia d'alta velocitat en direcció Girona, Adif necessita ensorrar un pont que passa sobre les vies al terme municipal de Montmeló (Vallès Oriental). D'entrada, Foment mantindrà la tàctica de fer els talls mínims i en cap de setmana per perjudicar el mínim nombre de passatgers.

Els trens deixaran de circular dissabte a les dotze del migdia i la previsió d'Adif és que el servei es restableixi diumenge mateix a partir de les cinc de la matinada. Durant aquestes hores es faran els treballs de protecció de la catenària, l'excavació dels dos laterals del pas per poder construir els murs de contenció de les vies d'alta velocitat, la retirada de runa, la neteja de les vies i la posada en servei del nou fil d'electrificació.

Amb l'objectiu de facilitar la mobilitat dels passatgers afectats per aquest tall, Renfe posarà a disposició dels usuaris 26 autobusos que enllaçaran les estacions de Mollet del Vallès, Montmeló i Granollers Centre. Fonts de la companyia ferroviària asseguren que la resta de la línia funcionarà amb normalitat i que la freqüència de trens serà l'habitual en un dissabte, encara que els enllaços per carretera allargaran els trajectes.

Així doncs, els passatgers de Rodalies del Vallès hauran d'interrompre el seu recorregut a l'arribar a l'estació de Granollers, agafar un autobús fins a Mollet i tornar a agafar el tren per desplaçar-se fins a Barcelona. El mateix passarà en el cas dels passatgers que vagin en direcció contrària, que hauran de fer el canvi a Mollet. Els usuaris més afectats seran, per llunyania, els passatgers dels trens de Mitja Distància, que procedeixen o es dirigeixen a poblacions gironines. Aquests usuaris hauran de canviar el Catalunya Exprés, un tren semidirecte una mica més car que els trens de Rodalies, o el regional, per un autobús i un comboi que farà totes les parades des de Mollet. Una flota de 23 treballadors dels serveis d'atenció i informació al client orientaran els passatgers.

Notícies relacionades

VIES SOTERRADES

El soterrament de la infraestructura ferroviària al seu pas per Montmeló, on els trens de Rodalies i l'AVE circularan paral.lelament, és l'obra més destacada de la plataforma de via Mollet del Vallès- Montornès del Vallès de la línia d'alta velocitat. Els treballs consistiran a construir un fals túnel entre pantalles de 1.220 metres quadrats. D'aquí a uns sis mesos també es traslladarà provisionalment l'estació de tren de Montmeló i està previst que a mitjans del 2009 se substitueixi el viaducte que passa sobre el riu Congost per uns altres dos de nova construcció.