Dia del ‘gamer’

La indústria ‘gamer’ busca perfils professionals concrets

  • Jugador professional d’eSports, comentarista o creador de contingut són alguns dels llocs més cotitzats del sector

La indústria ‘gamer’ busca perfils professionals concrets

Unsplash

2
Es llegeix en minuts
Lidia Álvarez Vellido
Lidia Álvarez Vellido

Redactora del suplemento 'actius'

ver +

La influència d’Internet i sobretot de les xarxes socials, com Youtube o Twitch, ha fet que molts joves emprenguin nous camins laborals. De fet, segons la XIII Enquesta d’Adecco ‘¿Què vols ser de gran?’, la professió de ‘youtuber’ apareix com la quarta més desitjada per als gairebé 2.000 nens i nenes espanyols d’entre 4 i 16 anys. Dins d’aquestes plataformes un dels continguts més consumits són els videojocs. 

En aquest sentit, per a Nacho de Pinedo, fundador i CEO d’ISDI, els ‘twitchers’ i els ‘gamers’ «són la cara visible d’aquest nou fenomen» i, malgrat haver-se format a base de prova-error, l’expert assegura que hi ha molts altres aspectes d’aquesta nova professió lligats a la formació en Digital Business a què el sector educatiu ha d’adaptar-se i crear nous programes formatius que s’adeqüin a les necessitats del mercat i als professionals que volen especialitzar-se en aquests nous llocs de treball del futur . 

Comercialització de mitjans, creació de continguts per a xarxes, generació de trànsit, captació i gestió de clients o el ‘data analytics’ són algunes de les que destaca el conseller delegat de l’escola de negocis i assegura que «qualsevol perfil professional es pot transformar per a aquesta indústria: no hi ha cap barrera. Cal visualitzar-ho com una oportunitat, tenir bona actitud cap al canvi i fer els passos per formar-se».

En aquest sentit, el mercat dels eSports comença a demandar uns perfils específics entre els quals hi ha els analistes, encarregats d’analitzar el rendiment dels jugadors, les estratègies dels seus oponents i detectar noves promeses, entre altres funcions; ‘caster’ o comentarista de les partides, o especialistes en màrqueting per aconseguir recolzament de les marques. 

Un altre dels perfils més demandats en els últims anys pels equips té a veure més amb l’entreteniment que amb la competició: el creador de continguts. Tot i que moltes vegades les retransmissions són ‘gameplays’, des de l’any passat s’ha pogut veure a Twitch categories com el «Just Chatting» superen la resta. 

Encara que sembli obvi, el jugador professional també és un perfil bastant buscat, ja que malgrat que necessita unes característiques bàsiques comunes com la constància, concentració, el treball en equip o la capacitat de resistència a la frustració, també són necessàries uns ‘skills’ molt concrets depenent de cada joc. 

Al seu torn, aquests videojocs fan que els mateixos jugadors desenvolupin aquest tipus d’habilitats toves que estan tan demandades entre el mercat laboral, sobretot en professions digitals. Així ho explica Alberto Marcos, Business Development Manager a Europa de Zero Latency, que assegura que «poden desenvolupar habilitats individuals i socials i permeten adquirir nous coneixements i habilitats motrius, així com el pensament crític, la fantasia, la imaginació i la creativitat».

Notícies relacionades

Treball en equip, adaptació i resposta a situacions d’estrès, comunicació i lideratge són algunes de les competències que desenvolupen aquelles persones que continuen jugant a videojocs a l’edat adulta.