El carretó de comprar s’electrifica

  • Rolser prepara el seu primer model que funcionarà amb bateria, després de la revitalització d’aquest producte després de la pandèmia

El carretó de comprar s’electrifica

Activos

3
Es llegeix en minuts

Les cerveseres o els fabricants de xocolata no van ser els únics que van veure augmentar les seves vendes durant els mesos del confinament. L’aposta de molts ciutadans per acudir a peu als comerços de proximitat i els supermercats de barri, i la necessitat de realitzar compres més voluminoses van tornar a posar de moda un article que molts ja havien oblidat i l’ús del qual havia quedat reduït a les mestresses de casa de certa edat: el carretó de comprar.  

«Passejar el gos o portar un carretó era una de les poques maneres d’anar tranquil pel carrer», recorda el president executiu i fundador de Rolser, Joan Server. La companyia de Pedreguer –el principal fabricant d’aquest producte a Espanya– va veure augmentar la seva xifra de negoci més d’un 30% durant l’any passat, fins a assolir els 16,7 milions d’euros, i aquest increment de vendes li va permetre acostar-se a nous públics que fa temps que vol conquerir amb models més moderns i atractius, o fabricats amb teixits ecològics. És clar, sense descuidar el seu públic tradicional. 

Així, entre els llançaments que prepara per a l’any vinent Server, destaca un model produït completament amb fibres de plàstics reciclats i un altre de pensat perquè les persones grans puguin utilitzar-lo com a suport al caminar. 

No obstant, el que probablement serà el llançament estrella de la firma serà el seu primer carretó elèctric, amb el qual la firma vol portar definitivament aquest article al segle XXI. Es tracta d’un projecte en el qual fa temps que la companyia treballa i, de fet, va arribar a presentar un primer prototip fa un parell d’anys en col·laboració amb una ONG, tot i que no va arribar a llançar-se comercialment. 

Després de reprendre la idea, la companyia ha desenvolupat un nou model que espera que vegi la llum aquest any vinent. Serà un carro d’aspecte molt similar als normals, segons explica Server, però que incorporarà un petit motor i una bateria perquè es desplaci sol, sense necessitat de realitzar cap esforç. Això sí, sempre que l’usuari el subjecti, perquè un dels aspectes que la companyia ha hagut de treballar és que el carro s’aturi quan el propietari el deixi anar, per evitar incidents. Igualment, tot i que la velocitat es podrà regular per ajustar-la al ritme de les diferents persones, en cap cas superarà la de caminar ràpid. 

«Hi ha patinets, bicicletes i fins i tot molts carros per portar els pals de golf que ja són elèctrics. Era una evolució natural», assenyala el fundador de Rolser, que recorda que van inventar el carretó quan Spar es va implantar a la província i els va proposar crear alguna cosa perquè les clientes poguessin emportar-se la compra a casa. 

Notícies relacionades

Per desenvolupar el seu carro elèctric estan treballant colze a colze amb una universitat catalana, que s’està encarregant de tota la part electrònica. La firma encara té diversos aspectes per concretar, com el preu final al qual sortirà a la venda. Com és lògic, serà diverses vegades superior al d’un carro normal, però el president de la firma assenyala que l’objectiu és que, en cap cas, superi els 300 euros. 

De cara al futur, l’empresari confia que la nova tendència a utilitzar més els comerços de proximitat o la tornada al mercat de tota la vida a la recerca de productes més sans i naturals continuï afavorint les vendes de carros per realitzar la compra. De fet, aquest any, tot i que no repetiran les xifres excepcionals del 2020, sí que preveuen augmentar les seves vendes respecte al nivell previ a la pandèmia. Tot apunta que el carro ha tornat per quedar-se.

Temes:

Empreses