Primer ‘broker’ hipotecari a Espanya

Housfy supera els 500 milions d’euros d’intermediació hipotecària

Housfy supera els 500 milions d’euros d’intermediació hipotecària

Activos

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Housfy, la plataforma de serveis immobiliaris i financers líder a Espanya, ha superat els 500 milions d’euros de volum d’intermediació d’hipoteques, de manera que se situa com el primer ‘broker’ hipotecari a Espanya.

Fundada el 2017, la companyia controla el 6% de la quota de mercat d’intermediació hipotecària a Espanya i el 15% del mercat d’intermediació hipotecària ‘online’, segons les dades de mercat. «Ja tanquem més hipoteques que alguns bancs espanyols», afirma Albert Bosch, CEO i cofundador de Housfy.

El 2021, l’empresa va tancar un total de 2.000 hipoteques, el 100% més que el 2020, i ha superat les 3.000 operacions en els seus quatre anys oferint el servei. I per a que exercici preveu tancar fins a 3.500 hipoteques i arribar a un «volum d’intermediació per valor de 600 milions d’euros», afirma Bosch.

Després de la davallada en l’activitat del mercat immobiliari registrada en els mesos del confinament, el 2021 el sector ha recuperat el ritme, any en què ha crescut el nombre d’hipoteques concedides a Espanya. L’última dada publicada per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), del mes d’octubre, apunta a una alça del 27,9% en les hipoteques sobre vivendes inscrites en els registres de la propietat.

En paral·lel, les operacions intermediades per ‘brokers’ s’han incrementat en prop del 20%, segons calcula Housfy, segons indiquen per «la dificultat d’accedir a finançament per part d’un segment rellevant de la població». «La figura del ‘broker’ financer és més important que mai. Els bancs han endurit els requisits per accedir a finançament i per aquesta raó la majoria d’usuaris necessiten informació d’un expert per aconseguir els seus objectius», diu Bosch. 

En aquest context, Housfy està registrant creixements mensuals del 20%, destaquen. En conseqüència, la divisió hipotecària ha doblat la plantilla, i ha passat de 60 empleats als 100 actuals, la majoria dels quals són ‘brokers’ financers i comercials. Referent a les vendes, la companyia tanca prop de 200 hipoteques al mes. Gairebé el 30% de les operacions són subrogacions a través de les quals es genera un estalvi mitjà de 15.000 euros per client.

Notícies relacionades

Des que es va llançar al mercat, Housfy ha venut més de 5.000 vivendes i firmat més de 3.000 hipoteques. La ‘proptech’ ha captat finançament per valor de 22 milions d’euros i entre els seus inversors es troben Seaya Ventures, DN Capital, Torch Capital, Cathay Capital i Banco Santander. 

El servei hipotecari de Housfy permet a particulars accedir a finançament amb condicions en general més avantatjoses que les que aconseguirien pel seu compte a causa, segons plantegen, «del tracte preferent amb els principals bancs espanyols». A més, ofereixen atenció personalitzada per part de ‘brokers’ hipotecaris certificats pel Banc d’Espanya i un procés digital senzill i àgil. A canvi d’una tarifa que varia en funció del finançament requerit, Housfy busca la hipoteca i s’encarrega de la comunicació amb el banc, de la documentació i de tancar el procés, fins a la firma de la hipoteca.

Temes:

Empreses