Sector en transformació

La plataforma amb què totes les entitats podran oferir la seva hipoteca 100% digital

  • Els canvis també arriben per als préstecs hipotecaris, «dels pocs productes que els bancs continuaven mantenint de forma tradicional»

La plataforma amb què totes les entitats podran oferir la seva hipoteca 100% digital

Activos

3
Es llegeix en minuts
María Refojos
María Refojos

Redactora del suplement 'actius'

ver +

Els espanyols estan comprant cases de nou. Al juny, les hipoteques firmades van arribar a la xifra de 37.961, cosa que suposa una pujada del 41,2% respecte al mateix mes del 2020, d’acord amb les dades de l’Institut Nacional d’Estadística (INE). Aquest repunt, que marca a més el total de noves hipoteques més elevat des de gener del 2020, és el quart consecutiu en un any en què sembla que el mercat immobiliari s’està tornant a animar. 

En aquest context, i amb l’objectiu d’aprofitar també la deriva digital del consumidor i del sector financer, Veritran, companyia especialitzada en desenvolupament ‘low code’ (poc codi o baix codi), i n!Transformers, empresa d’innovació digital, han anunciat la seva col·laboració per llançar una nova solució omnicanal per a serveis hipotecaris digitals, ‘Digital Mortgage’. Aquesta alternativa d’autoservei permetrà a qualsevol entitat financera, ja sigui banca tradicional o fintech, implementar la plataforma i aplicacions perquè els clients accedeixin a l’oferta d’hipoteques de l’entitat de forma 100% digital. «El context de la pandèmia va posar de manifest la necessitat d’entitats financeres i empreses, tant grans com petites, de millorar o de desenvolupar els seus canals digitals», contextualitza Gabriela Giannattasio, directora de Desenvolupament de Negocis per a Veritran a Europa. 

En aquest sentit, la directiva considera que a Espanya «la majoria dels bancs ja tenien els seus canals digitals» amb un nivell de desenvolupament i implementació elevat, però que la rapidesa amb què han evolucionat els hàbits dels ciutadans ha fet que l’adaptació s’hagi accelerat i hagi requerit el component d’omnicanalitat, per proporcionar una experiència de client més fluida i completa. Perquè tant la banca mòbil com els pagaments digitals i les opcions d’autoservei s’han convertit en recursos imprescindibles durant la pandèmia. «El client ara com ara vol comunicar-se amb el seu banc per totes les vies: ordinador, mòbil, tablet, smartwatch...», assegura Giannattasio, que afegeix que en aquests mesos han vist «augmentar moltíssim la demanda de productes i de serveis». 

Segons indiquen des de Veritran, el nou producte ‘Digital Mortgage’ es presentarà en el marc de l’esdeveniment de referència ‘Money 20/20’, que tindrà lloc a Amsterdam del 21 al 23 de setembre. La plataforma ‘Digital Mortage’ estarà adaptada a la directiva europea de crèdits hipotecaris i a la normativa de protecció de dades, i facilitarà el procés de sol·licitud i gestió d’una hipoteca incloent tot el cicle de vida d’una hipoteca, des de la primera consulta fins a la contractació. «Era dels pocs productes que els bancs continuaven mantenint de forma tradicional i en el qual la gent preferia anar a una sucursal a asseure’s amb un assessor. Però la tendència dels usuaris ha passat ara a la comoditat de ser a casa seva navegant per internet i comparant preus, sumat a l’inici de la pandèmia i el tancament d’oficines», assenyala Gabriela Giannattasio.  

Notícies relacionades

L’opció de plataformes de baix codi s’està popularitzant perquè permeten «accelerar, agilitar i simplificar», a més d’abaratir, el desenvolupament d’aplicacions de negoci que, en el cas concret d’aquesta solució hipotecària digital, pot ser implementada per tota mena d’entitat financera, tant als grans bancs com aquelles «que per la seva dimensió i capacitat de desenvolupament tecnològic potser no tindrien accés a aquest producte, de total tendència al mercat financer actual», apunten des de Veritran.

La solució hipotecària d’autoservei digital, primera acció conjunta del ‘partnership’ format per Veritran i n!Transformers, fa un altre pas de rosca en el procés de digitalització de la gestió hipotecària, que ja es pot abordar en format ‘online’ des de la simulació, fins a la paperassa o la verificació. Això sí, per ara, el pas final (la firma davant notari), continuarà necessitant la part presencial.

Temes:

Empreses