Sector serveis

Així és l’Amazon per a autònoms i pimes del sector serveis

  • El funcionament de Becca Software és similar al d’Amazon però enfocat al sector serveis

Així és l’Amazon per a autònoms i pimes del sector serveis

Becca Software

3
Es llegeix en minuts
Lidia Álvarez Vellido
Lidia Álvarez Vellido

Redactora del suplemento 'actius'

ver +

Tenir un negoci va més enllà de vendre i guanyar diners. Gestionar clients, proveïdors, fer pressupostos, gestionar la pàgina web, fer seguiment de les vendes... Fins ara, el sector serveis comptava amb eines que l’ajudessin a desenvolupar totes aquestes gestions però cada una de manera individual i pagant, en ocasions, quantitats que no podien assumir.

«En els meus 18 anys com a advocada m’he adonat que al sector serveis hi havia una carència que no se solucionava: la protocol·lització i automatització de la relació amb el client al sector serveis», explica Inmaculada Juárez, creadora de Becca Software, una plataforma que neix per ajudar autònoms i pimes a dedicar més temps a la seva feina i menys a la gestió comercial i administrativa, automatitzant i professionalitzant la seva relació amb els clients.

En aquest sentit, la seva creadora posa èmfasi que «els negocis que venen productes tenen Amazon per donar-los visibilitat i quan els troba el client el procés de venda està automatitzat. Saps el preu, les condicions, pagues de forma ‘online’ o saps l’enviament que rebràs. El mateix passa amb les empreses de restauració que compten amb plataformes com JustEat».

Becca Software ofereix de manera íntegra i professional totes les eines necessàries per a la gestió de vendes com la recerca, negociació, pressupost i pagament; tot això des d’un sistema INCLOUD a què es pot accedir des de qualsevol dispositiu.

Juárez explica que el funcionament és semblant al d’Amazon, «dins de la plataforma et poden buscar, quan et troben tens una pàgina web que et pots fer tu mateix, sense necessitat d’un editor web i sense coneixement; una vegada que et localitza el client t’envia el contacte i se t’obre automàticament el que s’anomena una oportunitat de negoci».

A partir d’aquí el servei el classifica, crea un contacte directament i a partir d’allà es pot enviar un pressupost ‘online’, generar tasques o enviar-los mails. En aquesta línia la creadora aclareix que al ser tot automatitzat «no pots enviar un correu a mà, has de crear el contacte perquè es guardi tot». Quan s’envia el pressupost al client el sistema s’encarregarà de recordar-li que no està firmat i ho podrà fer amb firma digital autentificada. Una vegada firmat, es quedarà automàticament guardat en el sistema i en les dates acordades li arribarà una plataforma de pagament, de la manera que vulgui el professional, o bé amb pagament ‘online’, «sense haver de pagar tots els mesos per aquest servei»; o per transferència.

Entre els serveis que ofereix aquesta solució hi ha una web de fàcil maneig on anunciar ofertes i pujar imatges, un sistema per realitzar campanyes de ‘mailing’ de manera senzilla, un programa per enviar pressupostos, firmar-los i automatitzar el seu seguiment; i una plataforma de pagament amb servei de cobrament ‘online’ a través de targeta de crèdit i/o requeriment de justificant de transferència.

Un programa de seguiment de pagaments pendents i recordatoris de cobrament automàtic, un sistema d’organització de clients i ofertes professionals i una intranet per a clients.

Aquest és el primer mòdul del sistema tot i que Juárez té pensat ampliar la plataforma i llançar un segon mòdul a finals d’any. En aquesta ocasió amb l’objectiu de simplificar la informació comptable i fiscal. Amb això, «se simplifica i automatitza perquè a qui no tingui ni idea de comptabilitat li surtin automàticament tots els documents fiscals que necessita». Així mateix, han firmat col·laboracions amb diferents gestories perquè es puguin presentar els esmentats documents en els terminis i dates que l’Agència Tributària estipula.

Notícies relacionades

«L’últim mòdul estarà destinat únicament a advocats. Soc professora i veig la por amb què surten de la carrera els meus alumnes». Aquest encara no té data de llançament tot i que Juárez ha avançat que inclourà els seus honoraris o el seu sistema per rendibilitzar els seus serveis com a advocada. «Sempre m’ha fet molta ràbia quan vas a dos advocats diferents i pel mateix un et cobra 100 i l’altre, 2.000. Hi ha marges, evidentment, jo els tinc calculats pels anys d’experiència o l’especialització; però no tant».