Anar al contingut

Informe de l'octubre

El procés ratifica TV-3 com a líder

La cadena autonòmica tanca el mes amb la seva millor audiència des del 2007 gràcies als informatius

El grup Atresmedia supera el de Mediaset a l'aconseguir un 28,2% de quota gràcies a Antena 3 i l'empenta de La Sexta

El Periódico

zentauroepp40498937 barcelona 10 10 2017 carles puigdemont president de la gene171101174806

JULIO CARBO

No hi ha dubte: el gran interès mediàtic del procés i tot el que l'envolta, des del referèndum de l'1 d'octubre fins a la declaració d'independència, passant pel ple de suspensió de la DUI del 10 d'octubre al Parlament, han portat TV-3 a Catalunya, i La Sexta en el conjunt d'Espanya, a unes cotes d'audiència insospitades

En el cas de la cadena autonòmica catalana, el seu enorme desplegament informatiu li ha permès tornar a ser la tele més vista a Catalunya durant el mes d'octubre, amb un espectacular 17,5% de quota mitjana, la més alta des del març del 2007, una època en què el panorama televisiu estava menys fragmentat. 

És evident que les diferents edicions dels Telenotícies i especials informatius conjunts de TV-3 de dies clau, com el del referèndum de l'1-O i el 10-O, són les bases sobre les quals ha edificat el seu èxit TV-3, que en aquesta ocasió ha copat 18 dels 20 primers programes de la llista.

Només Antena 3, amb el Reial Madrid de la Champions contra el Tottenham, el 17 d'octubre, i El intermedio del dia 3 d'octubre s'han colat en aquest Top 20, segons dades de Kantar Media recollides per Barlovento Comunicacion. L'èxit dels especials informatius d'Al rojo vivo i El objetivo han disparat les dades de La Sexta tant a Catalunya com al conjunt de tot Espanya.

Aquest efecte també ha propiciat que el grup Atresmedia (format per Antena 3, La Sexta, Neox, Nova, Mega i Atreseries) superés amb un 28,2% de quota mitjana global el seu principal competidor privat, el grup Mediaset (26,6%) amb l'avantatge històric més gran entre tots dos, i tot i tenir un canal menys: Tele 5, Cuatro, FDF, Divinity, Energy, Boing i BeMad.

De fet, La Sexta ha batut el seu màxim històric, amb un 9,1%, i destaquen La Sexta Noticias, que també té rècord (13,6%), Al rojo vivo, com a líder absolut, amb un 16,4%, i El objetivo de Ana Pastor, que supera els dos milions de seguidors i aconsegueix el seu millor registre en més de dos anys, amb un 11,5%.

0 Comentaris
cargando