Tercera edició

Arriba el Giving Tuesday, el Black Friday solidari

Les oenagés preveuen aconseguir donacions per un total de 700.000 euros

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El moviment Giving Tuesday arriba a Espanya aquest dimarts 28 de novembre, després del Black Friday, amb l'objectiu de millorar la cultura de la solidaritat, un esdeveniment que comptarà amb el suport de diverses oenagés i fundacions en la celebració de la tercera edició a Espanya, segons ha informat l'organitzadora. Les entitats preveuen aconseguir donacions per un total de 700.000 euros.

Així, el Giving Tuesday o Un Dia per Donar té com a objectiu que l'altruisme "tingui un dia per ser celebrat a nivell mundial, i també s'aporti visibilitat i protagonisme a persones, organitzacions socials i fundacions".

A més, el moviment aquest any estarà sota la direcció del soci director de Valores y Marketing, Juan Mezo, i Ricard Valls, soci director de Zohar.

En els seus cinc anys de trajectòria, el Giving Tuesday s'ha consolidat en més de 71 països i amb més de 36.000 organitzacions participants. A Espanya, en la celebració del 2016 hi van participar un total de 20 promotores i 321 organitzacions a través de 366 projectes amb què es van recaptar un total de 558.617 euros.

Oenagés i institucions

Notícies relacionades

Entre les entitats promotores del moviment hi ha l'Obra Social La Caixa, Fundació Telefónica, Acció contra la Fam, UNHCR ACNUR, l'AECC, AEF-Associació Espanyola de Fundacions, ANESVAD, Banc de Sang i Teixits, Creu Roja Espanyola, Educo, Fundació Josep Carreras, Fundació Telefónica, Metges del Món, Metges sense Fronteres, Oxfam Intermón, Pla Internacional, Taula d'Entitats del Tercer Sector Social de Catalunya, Vall d'Hebron-Institut de Recerca, World Vision i WWF.

Per últim, en el Giving Tuesday hi pot participar qualsevol persona, fundació, organització social, institució pública o empresa que hi vulgui col·laborar, bé a través de l'impuls de projectes o de donatius. Així, totes les donacions estan destinades als projectes inscrits en la campanya de manera íntegra a través de migranodearena.org, la plataforma oficial de la campanya, o dels seus propis portals.