Margallo convoca els ambaixadors de Lituània i Letònia pel suport al procés sobiranista de Catalunya
Els demanarà explicacions per les declaracions dels primers ministres que defensaven el dret a decidir

El ministre d’Exteriors, José Manuel García Margallo, dijous passat, en roda de premsa. /
El ministre d'Exteriors, José Manuel García-Margallo, ha convocat aquest dilluns els ambaixadors de Lituània i Letònia per les declaracions que els primers ministres d'aquests països han realitzat en suport del procés sobiranista de Catalunya. L'ambaixadora lituana, Audra Plepyté, ha estat citada a les 09.30 hores al ministeri mentre que l'ambaixador letó, Janis Echemanis, anirà a les 12.30 hores.
La reunió amb l'ambaixadora lituana ha durat 20 minuts. A la sortida, Plepyté ha declinat fer declaracions. No obstant, l'ambaixada del país bàltic té previst emetre un comunicat aquesta mateixa tarda.
Notícies relacionadesEl primer ministre de Lituània, Algirdas Butkevicius, que actualment ostenta la presidència de torn de la Unió Europea, va defensar en declaracions a l'agència ACN que cada país "ha de trobar el seu propi camí" i té "dret a l'autodeterminació". Abans que aquest, el primer ministre de Letònia, Vladis Dombrovskis, va assegurar que el Govern de Mariano Rajoy hauria de "mirar opcions sobre com abordar" la reivindicació independentista a Catalunya. Arran de l'èxit de la Via Catalana de l'Onze de Setembre, el dirigent bàltic defensava que els catalans estan "enviant un missatge molt poderós" i que és necessari "prestar-los atenció". Preguntat sobre si Letònia reconeixeria una Catalunya independent, el dirigent conservador afirmava: "Si hi ha legitimitat en el procés, teòricament parlant, ¿per què no?".
La crida als caps de les legacions de Lituània i Letònia a Madrid és una iniciativa personal de Margallo, que vol que aclareixin el context d'aquestes declaracions i que expliquin les paraules dels primers ministres d'aquests països. Segons fonts d'Exteriors, el ministre aprofitarà per recordar als ambaixadors les normes d'ingrés a la UE i el marc constitucional espanyol.
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Els comicis del 2027 Junts aposta per prohibir als okupes l’empadronament
- Medicina La cirurgia plàstica arrasa entre els aspirants MIR
- Cas sota investigació L’Ana Julia va rebre a la presó regals dels funcionaris a canvi de sexe
- El nou pontificat El nord-americà Lleó XIV, un Papa per bastir ponts al diàleg
- Cita internacional el 10J La Sagrada Família convidarà el pròxim Papa a Barcelona el juny del 2026 pel centenari de Gaudí
- Negociació PSOE-Junts El Consell de la UE tornarà a debatre sobre l’oficialitat del català el 27 de maig
- Sector bancari Carta conjunta de l'empresariat català a Sánchez contra l'opa
- Tribunals Catalunya comptarà amb 60 jutges més en els pròxims tres anys
- FUTBOL Fumata blanca rumb al Reial Madrid: Xabi Alonso anuncia als seus jugadors que se’n va del Leverkusen