Anar al contingut

Patrocina:

EL GP DEL JAPÓ DE F-1

Vettel torna a ser més ràpid que Hamilton al Japó

La pluja ha impedit, en gran mesura, la celebració completa dels entrenaments a Suzuka

Miguel Martínez

rozas40419462 ferrari driver sebastian vettel bottom left of germany mee171006085552

Eugene Hoshiko

Spa i Monza, dos circuits de velocitat pura, van ser els dos últims escenaris per afavorir el motor Mercedes. A partir d'aquí, se sabia, arribarien traçats perquè Ferrari superés les 'fletxes de plata'. Els Ferrari eren clarament més ràpids a Singapur, però van xocar a la sortida; a Malàisia també eren més ràpids, però les avaries es van acarnissar amb els cotxes vermells. N'hi ha hagut prou amb una sessió d'entrenaments lliures al Japó -la segona a penes s'ha pogut rodar per un fort aiguat- per demostrar que Ferrari segueix sent més ràpid. Sebastian Vettel ha avantatjat Lewis Hamilton en dues dècimes que haurien pogut ser més si no hagués trobat trànsit al tercer sector en el moment de marcar el millor temps amb els pneumàtics supertous nous.

El motor Ferrari ja és millor que el Mercedes i això comença a inquietar l'equip campió alemany

A Mercedes estan preocupats i amb raó. És veritat que Hamilton va aconseguir en les dues últimes carreres un avantatge de més de 30 punts, però no és menys cert que Ferrari es va mostrar molt més ràpid que el Mercedes, i encara queden els grans premis del Japó, els EUAMèxic, el Brasil i Abu Dhabi: 125 punts en joc en cinc carreres en què, a més, Red Bull sembla haver arribat a l'altura dels Mercedes, sobretot, si la pluja apareix com a Singapur, Malàisia i com ha tornat a fer aquest divendres al Japó.

Gran fitxatge per a Renault, que alegra Sainz

La segona sessió ha resultat un mer tràmit gairebé sense cotxes a la pista per la intensa pluja, mentre que a la primera s'ha vist Vettel davant de Hamilton, Fernando Alonso al lloc 12, i un accident de Carlos Sainz a la sortida d'un dels mítics revolts de Suzuka: 'Spoon'. El Toro Rosso ha pujat per sobre del piano i ha acabat contra les proteccions. La millor notícia per a Sainz és que el seu equip de l'any que ve, Renault, ha confirmat la contractació de Marcin Budkowski com a nou director executiu responsable del desenvolupament tècnic de l'equip.

Sainz rep amb alegria el fitxatge de Budkowski, un dels cervells de la F-1, per l'equip Renault-2018

Budkowski va renunciar al seu càrrec dins de la FIA el mes de setembre passat i ha d'estar tres mesos en retir forçat. No obstant, els rumors el van vincular des del principi amb Renault i, finalment, Cyril Abiteboul ha confirmat que serà contractat aquest dissabte. El seu paper dins de la FIA li ha donat informació tècnica privilegiada i per això els principals equips de la F-1 van protestar el cap de setmana passat a Malàisia, ja que consideren que això serà un avantatge competitiu per a Renault.

La forta pluja ha donat una treva a 20 minuts del final de la segona sessió, suficient perquè alguns s'atrevissin a sortir a la pista amb el pneumàtic de pluja extrema. Ha servit, per exemple, perquè Carlos Sainz hagi confirmat que el seu equip havia reparat totalment el cotxe després del cop a l'FP-1 o perquè Hamilton hagi marcat el millor temps entre els cinc cotxes que han sortit a la pista.

Temes: Automobilisme

0 Comentaris
cargando