Anar al contingut

MATARÓ ENCARA EL 2018

L'alcalde Bote concreta els seus grans projectes estratègics per a Mataró

L'alcalde de Mataró situa l'ampliació del Mataró Parc, la renovació del Port i el Districte Tecnocampus com a grans apostes del 2018

Joan Salicrú

img 20180111 1118588

Lalcalde de Mataró, David Bote, observa la capital del Maresme des del Parc Forestal.  / JOAN SALICRÚ

Des de fa mesos, l'alcalde de Mataró, David Bote, explica en públic i en privat l'esquema mental amb el qual afronta el tram decisiu de la seva primera etapa com a primer regidor de la ciutat. En aquest dibuix hi ha una sèrie de "deures", que són els 'marrons' resolts en els dos primers anys del mandat i que procedien de mandats anteriors: arribar a un acord amb l'empresa gestora del Sorrall per solucionar el contenciós pendent; aclarir què va passar amb el sobrecost a l'edifici del Rengle -aquesta setmana s'han reclamat 1,7 milions d'euros al constructor-; emplaçar a sobre de l'hospital l'equipament sociosanitari que servirà per deixar enrere l'Hospital de Sant Jaume i Santa Magdalena, que ara serveix com a tal; aconseguir que els propietaris de la urbanització Can Quirze paguessin les quotes que devien a l'Ajuntament i que semblava que mai arribarien a pagar (cosa que estan fent en un 98%)... 

Havent resolt aquests 'petits problemes', i conscient que és hora d'afrontar els 'deures', aquest dijous l'alcalde Bote va convocar al Parc Forestal els periodistes que segueixen la informació local per entreveure físicament la ciutat en el seu conjunt i apuntar les apostes estratègiques que intentarà emprendre en els pròxims dotze mesos (després ja ens situarem a menys de mig any de les eleccions i serà demanar massa als polítics que pensin en el futur de la ciutat, sembla). 

La primera: sí, el govern està disposat a obrir el meló de l'ampliació del Mataró Parc i a portar al ple una modificació puntual del Pla General per recol·locar les zones verdes de la pastilla C1 i possibilitar així que Tomás Olivo pugui fer l'ampliació que desitja, de 30.000 m2. ¿Amb quins vots ho farà? Tothom dona per fet que la bancada conservadora i espanyolista -Ciutadans i el PP- li donaran suport. La clau -perquè en les modificacions urbanístiques no val construir majories amb abstencions, sinó que cal aconseguir catorze vots afirmatius- la tindrà el grup municipal de Convergència i Unió, ara fora del govern local i per tant -com a mínim aparentment- sense cap necessitat de donar suport al PSC. Les relacions entre els antics socis, a més, estan lluny d'haver-se recompost.

Segon punt. Com que ara mateix la locomotora comercial -El Corte Inglés- es troba embarrancada al Suprem -on juntament amb la Generalitat es va presentar al setembre un recurs de cassació contra l'anul·lació de tot el planejament urbanístic de la zona decretat pel TSJC-, Bote parla per primera vegada d'una nova locomotora comercial, la zona de botigues del Port de Mataró, actualment bastant desangelada. El quid de la qüestió és que el Consorci del Port, tradicionalment més preocupat pels amarratges que pels comerços, cedirà a la pràctica a l'Ajuntament la gestió d'aquestes botigues. Això vol dir que, per primera vegada, l'Ajuntament pot ficar el nas de debò en aquesta zona. 

Tercer punt, el Districte Tecnocampus. Tot i que inicialment la pretensió era que el parc tecnològic creixés cap a Barcelona, el forat que significa la zona de l'antiga Iveco-Pegasso va aconsellar concentrar les energies en aquest espai. Per això l'Ajuntament va encarregar a la urbanista Maria Bohigas un estudi per imaginar diverses línies de desenvolupament de la zona, que actualment és en un 85% residencial. De fet, la immobiliària del Banc de Sabadell hi construeix una gran torre que rivalitzarà amb les del Tecnocampus. El govern local, de totes maneres, el que vol és rebaixar el percentatge dedicat a vivenda i eixamplar-lo per a nova activitat econòmica -el Tecnocampus queda petit, ja va haver de travessar les seves muralles naturals ocupant una part de l'edifici del Rengle per al TCM Salut. En aquesta zona, la que toca a la Porta Laietana, l'Ajuntament cedirà un terreny a la Generalitat perquè pugui construir l'anunciat centre de Formació Professional Dual, que va ser una aposta del govern de Joan Mora (CiU) que no queda clar si el nou executiu autonòmic -quan n'hi hagi- escometrà o no. El que sí que es dona per segur és que a l'antic Iveco Pegaso hi anirà un nou hotel, que se sumarà als quatre actualment existents a Mataró -l'IBIS, el New Còlon, l'Atenea i l'URH, que tothom coneix com NH. Més reforços per al turisme, un nou filó econòmic que la ciutat descobreix a poc a poc.

Però els alcaldes no només viuen de grans projectes. A l'iniciar la seva compareixença, David Bote recordava davant els periodistes que una vegada l'exalcalde Manuel Mas, el seu mentor polític, li va dir que el primer gran problema real com a alcalde el tindria el dia que els ciutadans obrissin l'aixeta i no en sortís aigua. Per assegurar que això no passi, l'últim ple municipal -celebrat el 22-D- va aprovar que Aigües de Mataró pogués invertir 7 milions d'euros -la major inversió municipal durant el mandat- a construir un nou dipòsit d'aigua a Cerdanyola Nord, per assegurar el flux i la qualitat de l'aigua. Tindrà 7.000 m3, a sobre dels quals es construirà un parc de 16.000 m2 -tres camps de futbol. No és l'única actuació en aquesta línia que preveu el nou executiu local del PSC en solitari, però sí la més significativa.

Així doncs, resolts els 'marrons' heretats, posar la directa en les grans apostes estratègiques sense descuidar el dia a dia. Aquesta és la recepta Bote per al 2018, l'any clau en què es juga la seva reelecció.

Més notícies de Mataró a l'edició local d'EL PERIÓDICO DE CATALUNYA

0 Comentaris
cargando