SECTOR AERI

¿Què pots fer si Ryanair t'ha cancel·lat el vol?

Passatgers de Ryanair desembarquen d’un dels aparells de la companyia a l’aeroport de Girona.

Passatgers de Ryanair desembarquen d’un dels aparells de la companyia a l’aeroport de Girona. / CLICK ART FOTO / JOAN CASTRO

1
Es llegeix en minuts
Josep M. Berengueras
Josep M. Berengueras

Periodista

ver +

Ryanair ha anunciat que cancel·larà entre 40 i 50 vols al dia fins a finals d'octubre per poder fer front a l'operativa. Aquest és el procediment a seguir si s'és un dels afectats.

1. Avís per correu de les cancel·lacions

L'aerolínia de baix cost irlandesa ha assegurat que tots els passatgers que tinguin un vol contractat i que registri una cancel·lació rebran un correu electrònic avisant-los de la supressió del vol. S'ha de conservar aquest correu, ja que serà necessari per a la posterior reclamació.

2. Canvi de vol o reemborsament

Ryanair ha assegurat que oferirà a tots els passatgers afectats la possibilitat de canviar el vol o d'obtenir el reemborsament. S'haurà d'anar a la pàgina web de l'empresa per a qualsevol d'aquestes dues opcions. No obstant, això no implica que els usuaris no tinguin dret a una compensació.

3. Fins a 600 euros de compensació

Notícies relacionades

La llei europea estableix que, si les cancel·lacions són avisades amb menys de 15 dies d'antelació, es té dret a una compensació econòmica. Aquesta serà de 250 euros (vol de menys de 1.500 km), 400 (entre 1.500 i 3.500 km) i 600 euros (més de 3.500 km). S'ha de cursar a l'aerolínia o a l'AESA.

4. Altres despeses derivades

En teoria, la compensació per cancel·lació ha de ser automàtica. No obstant, des de Consum es recomana recopilar tiquets d'altres despeses (reserves d'hotels, lloguer de cotxes...) per reclamar-los a l'aerolínia. Si Ryanair es nega a assumir-los, s'haurà de recórrer als tribunals.