presència a l'exterior

Barcelona invertirà 7 milions a reforçar la seva marca i la seva promoció econòmica al món

Collboni anuncia un programa per captar més talent forà i "rellançar les relacions econòmiques amb l'exterior"

Altres objectius són obrir mercat a inversions xineses i aconseguir connexions aèries amb Tòquio, Mèxic DF i Bangkok

jgblanco26249018 barcelona  12 06 2014 primera jornada del festival sonar en 170220115727

jgblanco26249018 barcelona 12 06 2014 primera jornada del festival sonar en 170220115727

2
Es llegeix en minuts
PATRICIA CASTÁN / BARCELONA

L’últim any i mig, l’Ajuntament de Barcelona ha pres diferents decisions que l’han posat en contra d’alguns sectors econòmics que l’acusaven de castigar l’activitat empresarial o posar traves a les inversions externes, no només turístiques. Però els plans presentats ahir pel tinent d’alcalde d’Empresa, Cultura i Innovació, Jaume Collboni, suposen que la ciutat «rellança les seves relacions econòmiques amb l’exterior amb l’objectiu de dinamitzar l’economia local». Mesures que inclouen un programa per captar més talent internacional, millorar la imatge de la marca Barcelona, atraure activitat vinculada a la tecnologia i el coneixement i generar llocs de treball de qualitat, entre moltes altres.

Les polítiques «de promoció internacional per consolidar-se com a ciutat oberta i global» contrasten amb algunes iniciatives del govern de Colau fins ara i deixen entreveure el paper frontissa de Collboni en les qüestions econòmiques. Els nous passos impliquen doblar la inversió en aquestes polítiques, fins als set milions d’euros. Una xifra que encara sembla modesta en relació amb la llista d’iniciatives concretades.

Per començar, Collboni planeja atraure inversions i crear llocs de treball de qualitat, estables i amb salaris alts i ser número u d’Europa en captació de start-ups (empreses emergents). Posant l’exemple de l’exitosa manifestació a favor de l’acollida de refugiats, opina que «amb aquesta lògica» l’ajuntament també vol abaixar fronteres i crear nexes d’unió, amb els reclams del coneixement i el talent. «No volem deixar de jugar a la lliga de les grans ciutats», va dir el regidor en roda de premsa ahir al matí, i va repetir a la tarda en una conferència davant empresaris, Cambra de Comerç, representants de la Fira, del Port, de l’aeroport del Prat, cossos consulars i altres administracions, acadèmics, així com de la societat civil.

CONSELL ASSESSOR

Una representació de tots ells integrarà el nou Consell Assessor de Promoció de Ciutat, amb l’objectiu d’alinear actors públics i privats «per sumar esforços» i posicionar Barcelona com a ciutat atractiva per a l’activitat econòmica, també en el conjunt de l’àrea metropolitana.

En aquest marc serà imprescindible «desencallar la gestió de la marca Barcelona». Collboni assumeix que fins ara «només hi havia defensa de la titularitat de la marca als tribunals», sense cap mena d’estratègia. Per això s’ha seleccionat un tècnic que desenvolupi la seva projecció: «Cal decidir com mostrar Barcelona al món implicant empresaris i societat civil».

PERCEPCIONS FAVORABLES

Notícies relacionades

Per vertebrar aquesta imatge atorga a la cultura un paper fonamental, «oferint una altra ciutat diferent de la turística». El repte és generar «percepcions favorables» perquè s’hi instal·li activitat econòmica, facilitar l’atracció de congressos, fires, esdeveniments culturals i esportius. I potenciar àmbits concrets com el disseny, la moda i la indústria creativa des de diferents missions empresarials.

L’atracció de talent es vertebrarà des de la plataforma Barcelona International House, per acollir i donar suport a estrangers que porten el seu talent a la ciutat, primer com a oficina virtual i, en una segona fase, amb seu física. «S’ha de vincular la comunitat internacional de Barcelona», va emfatitzar Collboni.