A ‘Salvados’
Gonzo parla amb Nené, la dona que va aconseguir que Rajoy fos persona ‘non grata’ a Pontevedra
El programa de La Sexta va centrar la seva entrega d’aquest diumenge en el conflicte per la fàbrica d’Ence

La Sexta va emetre aquest diumenge ‘La casa de papel’, una nova entrega de ‘Salvados’ centrada en la polèmica d’Ence, la fàbrica de cel·lulosa situada davant la ria de Pontevedra. Gonzo va xerrar sobre aquest assumpte amb Leonor González, més coneguda com Nené, una jubilada de 88 anys que fa dècades que lluita al costat dels seus veïns perquè la paperera abandoni aquest terreny.
«Li van posar un llacet verd perquè vegem com d’ecologista és la fàbrica. Està ocupant un terreny públic, és un monstre allà», va lamentar Nené durant la seva entrevista amb el periodista, que va recordar que la denominada «biofàbrica» havia d’haver cessat la seva activitat el 2018. No obstant, finalment no va ser així perquè es va prorrogar fins a l’any 2073.
Notícies relacionades«El nostre estimat Mariano Rajoy, de Pontevedra de pro, els va concedir una pròrroga per 60 anys estant com a president en funcions», va explicar Nené. La dona va reconèixer que això li va provar «com un tret al fetge», sobretot per l’actitud de l’expresident del Govern: «Em va provar encara pitjor perquè ell presumeix de ser de Pontevedra».
L’activista també va recordar que va ser ella que va tenir la idea que Rajoy fos declarat com a «persona non grata» a Pontevedra: «No volia fer-ho jo, volia que ho fes un ple de l’ajuntament». D’altra banda, va assegurar que té clar què li diria si el tingués al davant: «Li diria que com se sentia sent persona non grata, perquè sabia que li havia dolgut. I que s’imagini com em sentia jo, amb una lluita tan llarga i tenaç, per aconseguir aixecar allò d’allà sense el seu recolzament».
- Tecnologia humana La població flotant i la solitud adulta empenyen a un ‘boom’ d’‘apps’ per fer amics a Barcelona
- Balanç de la temporada alta El nombre de turistes continua creixent a Espanya, però el consum es refreda
- Meteorologia El Meteocat emet un avís de situació meteorològica de perill per intensitat de pluges a Catalunya
- Els visitants de BCN estalvien allotjant-se fora de la ciutat
- Les apps per fer amics triomfen a BCN
- La idea d’Israel
- El conflicte del Pròxim Orient França busca aliats per desplegar una missió militar internacional a Gaza
- Espanya proposa 16 mesures per augmentar la pressió sobre Israel
- ALS EUA Un congressista afirma tenir el suport per revelar arxius del cas Epstein
- Organització de Cooperació de Shanghai La Xina i l’Índia certifiquen una nova sintonia política en presència de Putin