Xarxes socials

La denúncia viral de Manuel Burque després de la compra del seu últim mòbil: «Crec que m’han estafat»

L’actor i presentador de ‘Radio Gaga’ va explicar la seva odissea per cancel·lar i reclamar per un servei que li van oferir a l’adquirir el seu ‘smarthphone’

La denúncia viral de Manuel Burque després de la compra del seu últim mòbil: «Crec que m’han estafat»

MOVISTAR +

3
Es llegeix en minuts
Redacción Yotele

Manuel Burque s’ha convertit aquest dijous en un dels protagonistes de les xarxes socials per una denúncia que s’està fent molt viral. L’actor i presentador de ‘Radio Gaga’ (#0 de Movistar+) ha explicat en el seu compte de Twitter l’odissea que ha viscut per cancel·lar i reclamar per un servei que li van oferir com un suposat regal quan va comprar el seu últim telèfon mòbil el mes de setembre passat: «Crec que m’han estafat».

«Vaig agafar una assegurança. Sempre m’han salvat les assegurances i aquesta és la que oferien. Però venia amb regal obligatori enverinat: el mes gratis de plataforma de no sé quines coses web que ni tan sols volia utilitzar. Al cap del mes estic segur que vaig trucar per cancel·lar-ho (després entendreu el «n’estic segur»). Perquè era una cosa que no utilitzaria per a res. La veritat és que soc molt despistat en general i no vaig comprovar al banc si s’havia cancel·lat i em continuaven cobrant», va començar narrant Burque al seu viral fil.

Mesos després, la companyia, que creia que era l’assegurança, li truca per informar-lo, que no per preguntar-li, que li ampliava el servei a una tarifa molt més cara, una cosa a què es va negar taxativament: «Després d’uns mesos (no gaire bons per temes personals en els quals he estat més desconnectat) descobreixo que des del maig estic pagant 90 euros al mes pel que jo pensava que era l’assegurança. Però no era l’assegurança, era la plataforma aquella que no volia».

«Truco i em diuen que van canviar el contracte automàticament. Que em van enviar un SMS i un correu per informar-me (no hi ha ni rastre), i que em van trucar i no el vaig agafar. I per tant, van donar per fet el canvi a una tarifa 4 vegades més cara. Vaig firmar una tarifa que es diu Exclusiv. És per allotjar pàgines web: 24,90 al mes. Al maig em canvien sense permís a Hubside Intensiv normal en un pagament bimensual de 44,99. És a dir, 2 vegades al mes. Vaja, que són 90 euros al mes. De 24,90 a 90. Però compte, no es queden aquí. ¡A final de juny em tornen a canviar sense avisar! A Hubside Intensiv + per 49,99 bimensual. Això és: 99 euros al mes. De 24,90 a 99 sense demanar autorització... en teoria. Perquè a la pràctica m’hi vaig negar, però no han volgut registrar-ho», va explicar el còmic.

A més d’assegurar que no trobava cap d’aquestes tarifes a la seva pàgina, Manuel Burque recorda a la companyia que es va donar de baixa d’aquest servei que no va utilitzar a l’octubre, sent contestat que no els constava la seva trucada i que li van trucar i no el va agafar: «I no té un servei d’atenció telefònica per a aquest tipus de reclamacions i no puc reclamar-ho a cap ésser humà. Et donen un correu i que vagis amb déu. Amb la qual cosa, dono per fet que perdré els gairebé 500 euros d’un servei que ni sabia que tenia».

Notícies relacionades

«Imagino que no em tornaran els diners de cap manera. Tant de bo aquest fil prengui i reaccionin. Però ho dubto. Això sí, no caigueu vosaltres en el que jo he caigut. Si compreu alguna cosa, no us deixeu portar pel suggerent de l’assegurança. Perquè us colaran. Cito algunes associacions de consumidors i el Ministeri de Consum. Jo he caigut i tinc solvència. Però imagino que, per exemple, hi haurà gent gran que ha caigut i no se n’ha adonat», conclou el locutor de ‘Buenismo bien’ (cadena SER) en aquest fil de Twitter.

.