Mercat immobiliari
Montse Cespedosa, experta en hipoteques: «Qui estigui tramitant una hipoteca necessita tancar la negociació com més aviat millor»
L’economista creu que hi haurà una «frenada» en la concessió dels crèdits el 2026, cosa que podria traduir-se en pujades dels tipus d’interès
L’experta hipotecària Montse Cespedosa informa en un vídeo publicat al seu Instagram que s’acosta la fi del ‘boom’ immobiliari. «Les entitats es preparen per a una frenada d’hipoteques el 2026», afirma l’experta.
Segons Cespedosa, els bancs estan començant a canviar d’estratègia, després de diversos anys d’intensa competència per captar nous clients.
Canvi d’estratègia
«Cada vegada més entitats decideixen retirar-se de la guerra hipotecària», explica l’especialista, cosa que podria traduir-se en pujades dels tipus d’interès i en un enduriment de les condicions per aconseguir noves hipoteques l’any vinent.
L’experta assenyala, no obstant això, que aquest últim tram de l’any està sent especialment difícil per a qui està en ple procés de finançament.
«Ens espera un últim trimestre amb pujades en les ofertes», assegura, alhora que adverteix que «les entitats estan trigant molt a fer ofertes fins i tot en els departaments de risc». Aquest retard, segons apunta, està generant incertesa i lentitud en les negociacions entre clients i bancs.
Tancar les negociacions
Notícies relacionadesCespedosa recomana actuar amb rapidesa a qui estigui tramitant una hipoteca o planeja sol·licitar-la abans de final d’any. «Qui estigui tramitant una hipoteca necessita tancar la negociació com més aviat millor», aconsella.
Les previsions de Cespedosa coincideixen amb els senyals que ja comencen a percebre’s al sector: les transaccions de compravenda d’habitatge van caure a l’agost, després de 13 mesos de pujades consecutives interanuals.
- Compte enrere per a la PAU Què se n’ha fet de Berta García, l’alumna que va treure la millor nota a la selectivitat catalana: «El pitjor de la universitat és Rodalies i els mals professors»
- Investigació Una nova teràpia millora els resultats en un càncer de pulmó que es diagnostica en no fumadors i és resistent als tractaments habituals
- Trobada privada a la Nunciatura Sánchez i el Papa aprofundeixen en migració i cooperació durant la seva reunió prèvia al discurs del Congrés
- Projecte internacional Un català crearà el principal museu de la música d’Europa
- Menys de dos metres quadrats per a cada un Les condicions dels presos espanyols en presons marroquines: 47 persones per cel·la i un sol àpat al dia
