Vaga a la Renfe
Els treballadors dels tallers de Renfe a Vilanova i la Geltrú convoquen quatre dies de vaga parcial
Els representants de la plantilla denuncien falta de voluntat negociadora
Les alcaldesses de Sitges i Vilanova denuncien el «desbordament» de passatgers a l’R2 de Rodalies
Desenes de passatgers atrapats en un tren de Rodalies frenat per un con entre Vilanova i Cubelles

Els treballadors de la Base de Manteniment Integral (BMI) de Renfe a Vilanova i la Geltrú han anunciat quatre dies de vaga parcial per exigir millores laborals. La plantilla dels tallers preveu parar l’activitat entre les 12 h i les 14 h els pròxims 2, 9, 16 i 23 de juny. Denuncien una carència continuada de personal, falta d’inversions, incidències en motors dels trens i una falta de material per fer el manteniment dels combois.
Alhora, demanen recuperar la part de sou que se’ls va retallar l’any passat. Els sindicats asseguren que fa un any que reclamen totes aquestes qüestions a la direcció de Renfe, sense avançar.
En el comunicat, els sindicats asseguren que convoquen la vaga davant l’«escassa voluntat negociadora de la direcció de l’empresa i la seva falta de consideració cap a la plantilla». Entre les seves denúncies, destaquen la carència continuada de personal, la reducció en les inversions, incidències en motors dels trens i falta de material per fer el manteniment. Uns perjudicis que, segons els sindicats, «acaba afectant els usuaris de Rodalies».
Notícies relacionadesLes organitzacions sindicals també manifesten que han rebut molt poca informació per part de la direcció de Renfe i que ha sigut d’escassa qualitat, cosa que implica «una falta de transparència i de respecte a tota la plantilla».
Llegeix totes les notícies de Vilanova i la Geltrú a EL PERIÓDICO Vilanova.
- Sondeig polític d’Espanya Enquesta eleccions generals Espanya: L’auge de Vox dispara el bloc de la dreta i acosta el PSOE al PP
- La Seguretat Social adverteix: si guanyes 300 euros al mes hauràs de donar-te d’alta com a autònom
- Comerç icònic Lledó Mas diu adeu després de 118 anys
- Dotze d’octubre Una recepció sense Sánchez ni Ayuso
- Negociació Laboral Pols entre l’Hospitalet i la seva Guàrdia Urbana per l’absentisme
- Conflicte al Pròxim Orient Hamàs allibera tots els ostatges vius i Israel entrega 2.000 presoners palestins
- L'ànima vella i l'esperit jove del Toro més contemporani
- Sense previsió de represa La dana Alice obliga a cancel·lar 27 trens en el corredor ferroviari entre Barcelona i València
- Seguretat Social El Govern proposa apujar la quota dels autònoms entre 11 i 200 euros el 2026
- Futbol El Barça va concedir a Limak l’obra del Camp Nou malgrat que un informe tècnic li atorgava la pitjor puntuació