Educació
Les Smart Classroom: les noves aules de Viladecans «on s’aprèn de manera diferent»
Des del consistori consideren necessari «replantejar definitivament les aules tradicionals que no responen a les expectatives i necessitats educatives actuals»
	
L’Ajuntament de Viladecans (Baix Llobrregat) ha presentat aquesta setmana a l’Atrium Teatre les noves aules Smart Classroom. Amb aquesta iniciativa municipal es pretén que els nens de Viladecans aprenguin amb «metodologies innovadores» a les escoles públiques de la ciutat.
En l’acte, obert a tothom i a què van assistir l’alcalde de la ciutat, Carles Ruiz, i la regidora d’Educació, Gisela Navarro, es va explicar el projecte a les famílies dels escolars: el per què de la transformació de les aules, com s’ha fet, com són i com s’hi pot treballar.
Els centres educatius de primària compten amb 10 aules intel·ligents que s’han anat posant en marxa des del curs 2021-2022, seguint l’exemple del projecte pilot que es desenvolupa des del curs 2019-2020 a l’Escola Miquel Martí i Pol.
Els centres, amb una inversió total de 322.402 euros, estan treballant per incorporar el seu funcionament en el dia a dia, i l’acció ha inclòs formació a docents perquè puguin treure el màxim profit de les noves instal·lacions.
Aules a les escoles de Viladecans
El curs passat es van posar en funcionament cinc de les aules als diferents centres que no requerien obres i, durant aquest estiu, s’han fet les obres d’adaptació de les cinc aules que ho requerien per fer la transformació dels nous espais fent-los més amplis i altres millores. Aquestes aules s’estan posant en funcionament ara, el 2023.
Des del consistori defensen la nova iniciativa de classes innovadores, ja que consideren necessari «replantejar definitivament les aules tradicionals organitzades generalment en files i columnes de cadires i taules, davant la taula del professor i la pissarra, ja que no responen a les expectatives i necessitats educatives actuals».
Notícies relacionadesPer tant, els nous dissenys dels espais d’aprenentatge estan centrats en tres dimensions: l’ambiental (millora de la infraestructura, l’arquitectura de l’espai i l’accessibilitat), la pedagògica (un disseny d’aula basat en l’activitat d’aprenentatge i en el benestar, tant de l’alumnat com del professorat) i la digital (les tecnologies han de ser introduïdes a les aules de forma invisible i permanent com a instrument de treball intel·lectual i com a eina de construcció compartida de coneixement).
Més notícies deViladecans a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
 - SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
 - Successos Els Mossos "cacen" un lladre "spiderman" que en 45 dies va robar en una vintena d’habitatges de Barcelona
 - Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
 - Crisi a la Generalitat Valenciana Mazón dimiteix sense convocar eleccions i apel·la a Vox per nomenar un nou president
 
- Crítica de llibres ‘Mentideros de la memoria’, de Gonzalo Celorio: retalls de temps
 - Aquests són els millors supermercats per comprar pa, segons l’OCU
 - Lluita per la presidència del Barça L’oposició busca enderrocar Laporta mitjançant una complexa unió
 - Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
 - Declaració Vilaplana afirma al jutjat que Mazón no semblava tenir pressa «per arribar enlloc»
 
			