Educació

Les Smart Classroom: les noves aules de Viladecans «on s’aprèn de manera diferent»

Des del consistori consideren necessari «replantejar definitivament les aules tradicionals que no responen a les expectatives i necessitats educatives actuals»

Les Smart Classroom: les noves aules de Viladecans «on s’aprèn de manera diferent»

Escola Germans Amat i Targa

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’Ajuntament de Viladecans (Baix Llobrregat) ha presentat aquesta setmana a l’Atrium Teatre les noves aules Smart Classroom. Amb aquesta iniciativa municipal es pretén que els nens de Viladecans aprenguin amb «metodologies innovadores» a les escoles públiques de la ciutat.

En l’acte, obert a tothom i a què van assistir l’alcalde de la ciutat, Carles Ruiz, i la regidora d’Educació, Gisela Navarro, es va explicar el projecte a les famílies dels escolars: el per què de la transformació de les aules, com s’ha fet, com són i com s’hi pot treballar.

Els centres educatius de primària compten amb 10 aules intel·ligents que s’han anat posant en marxa des del curs 2021-2022, seguint l’exemple del projecte pilot que es desenvolupa des del curs 2019-2020 a l’Escola Miquel Martí i Pol.

Els centres, amb una inversió total de 322.402 euros, estan treballant per incorporar el seu funcionament en el dia a dia, i l’acció ha inclòs formació a docents perquè puguin treure el màxim profit de les noves instal·lacions.

Aules a les escoles de Viladecans

El curs passat es van posar en funcionament cinc de les aules als diferents centres que no requerien obres i, durant aquest estiu, s’han fet les obres d’adaptació de les cinc aules que ho requerien per fer la transformació dels nous espais fent-los més amplis i altres millores. Aquestes aules s’estan posant en funcionament ara, el 2023.

Des del consistori defensen la nova iniciativa de classes innovadores, ja que consideren necessari «replantejar definitivament les aules tradicionals organitzades generalment en files i columnes de cadires i taules, davant la taula del professor i la pissarra, ja que no responen a les expectatives i necessitats educatives actuals».

Notícies relacionades

Per tant, els nous dissenys dels espais d’aprenentatge estan centrats en tres dimensions: l’ambiental (millora de la infraestructura, l’arquitectura de l’espai i l’accessibilitat), la pedagògica (un disseny d’aula basat en l’activitat d’aprenentatge i en el benestar, tant de l’alumnat com del professorat) i la digital (les tecnologies han de ser introduïdes a les aules de forma invisible i permanent com a instrument de treball intel·lectual i com a eina de construcció compartida de coneixement).

Més notícies deViladecans a l’edició local d’EL PERIÓDICO

Temes:

Viladecans