Avís als joves menors de 30 anys: així pots estalviar fins a 400 euros en la declaració de la Renda
La deducció que podran aplicar milers de joves menors de 30 anys
Imatge de María Jesús Montero /
La campanya de la declaració de la Renda 2025-2026 començarà el pròxim 8 d’abril de 2026, data a partir de la qual els contribuents podran consultar les seues dades fiscals i presentar la declaració per internet a través de la seu electrònica de l’Agència Tributària.
El termini romandrà obert fins al 30 de juny, mentre que l’assistència telefònica estarà disponible a partir del 6 de maig i l’atenció presencial en oficines començarà l’1 de juny, sempre amb cita prèvia.
En aquesta nova campanya fiscal, una de les mesures més interessants és una deducció autonòmica destinada a joves menors de 30 anys que compaginen estudis i treball a la Comunitat de Madrid.
Jove menor de 30 anys a Madrid, estudiant i treballant?
Aquesta deducció permet descomptar fins a 400 euros en la declaració de la Renda, ja que contempla la possibilitat de deduir el 50% de l’import de la matrícula en estudis universitaris de grau o en cicles de Formació Professional de Grau Superior.
El límit màxim d’aquesta bonificació fiscal s’ha situat en 400 euros per contribuent i any.
Quin és l’objectiu d’aquesta mesura? Donar suport a qui assumeix al mateix temps l’exigència d’estudiar i treballar, facilitant així la conciliació entre educació i ocupació a una edat primerenca, amb menys dependència de la família.
El nou “regal” d’Hisenda per a les famílies amb fills: et torna 1.000 euros en la declaració de la renda
Per poder beneficiar-se d’aquesta deducció cal complir diversos requisits:
El contribuent ha de tenir menys de 30 anys i estar matriculat a temps complet en estudis oficials.
Ha d’acreditar activitat laboral durant almenys 300 dies a l’any, ja siga com a treballador per compte propi o aliè.
D’aquest període treballat, almenys cinc mesos han de coincidir amb el calendari lectiu, cosa que demostra que l’estudiant realment ha compaginat treball i formació.
Queden exclosos els contractes de formació o els estudis a temps parcial que no complisquen aquestes condicions. En total, més de 15.000 madrilenys es podran beneficiar d’aquesta nova deducció.
- Avís als joves menors de 30 anys: així pots estalviar fins a 400 euros en la declaració de la Renda
- 8M i salut mental L'autisme invisibe de les dones: la faiga de semblar normal
- Religió El Papa visitarà Montserrat el 10 de juny abans de la Sagrada Família
- Seguretat Eduard Sallent, excap dels Mossos, deixa el cos policial
- Mobilitat Rodalies tancarà una via dels túnels del Garraf a partir del 16 de març
