Criança
Carlos González, pediatre: «L’afecte dels avis de vegades es desvia cap a massa sucre i televisió»

Els avis exerceixen un paper fonamental en la criança dels nets en moltes famílies. Un pilar de suport important per als pares per la seva paciència, el seu amor incondicional i l’experiència. Cert és, això sí, que en ocasions l’afecte dels avis es pot traduir en una criança més permissiva; certs gestos o premis que no solen agradar a molts dels pares que temen que s’estigui «malcriant» els fills.
Un tema del qual ha parlat en diverses ocasions el pediatre Carlos González, autor de nombrosos llibres sobre criança. «¿Quin és el paper dels avis en la criança dels seus nets? Bàsicament, malcriar-los», diu en el seu pòdcast ‘Criando sin miedo’.
«És a dir, omplir-los d’afecte en les estones que estiguin junts, que normalment havia de ser només ocasionalment», matisa. El paper dels avis en la criança ha anat evolucionant. Les llargues jornades laborals fan que avui dia molts avis prenguin responsabilitats que tradicionalment eren dels pares.
«És cert que de vegades aquest afecte dels avis es desvia cap a massa sucre i massa dolços i massa televisió», exposa González, que suggereix que «alguns d’aquests excessos seria bo intentar reconduir-los». Segons el pediatre, els avis no han de ser «els que eduquin els fills» i, tot i que cal acceptar el seu rol, en certa manera, de «malcriadors», també «se’ls pot reenfocar perquè intentin no passar-se».
És per això que Carlos González suggereix enfocar-ho d’aquesta manera: «Potser si li dius a la teva mare: «Mama, com cuinaves de bé, tant de bo el teu net pogués veure el que és una bona olla o el que és un peix ben fet, en comptes d’aquestes coses sintètiques del supermercat».
«Potser si l’alaves d’aquesta manera pots reconduir la teva mare cap a la cuina sana en comptes dels dolços i els gelats», conclou el pediatre.
- HABITATGE Polèmica per l’anunci del Ministeri d’Habitatge: tres adults compartint pis desencadena una onada de crítiques
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- Barcelonejant Arriba a Barcelona la màquina viral de postals sorpresa que ha desencadenat la bogeria a Nova York
- Congrés d’Aecoc Roig anima els empresaris a "sortir de l’armari i no tenir por"
- La crisi habitacional El Govern estudia la prohibició de la compra especulativa d’habitatge
- Successos Ordre d'allunyament i llibertat vigilada per als menors del Berguedà acusats d'agressió sexual
- Violència masclista Les acusacions mantenen la petició de presó permanent revisable per a l'acusat d'assassinar la parella a Campdevànol
- Tribunal Constitucional El fiscal s’oposa que el TC aixequi de forma cautelar l’ordre de detenció de Puigdemont
- 40è aniversari El 23-F per a mil·lennistes: ¿Com va ser el cop d’Estat de Tejero?
- Acte amb economistes Junqueras veu «molt lluny» l’acord sobre finançament i reclama a la societat civil que també pressioni