Estudi de Harvard
Les dues begudes que són igual de sanes que l’aigua
Últimes notícies de les eleccions municipals i autonòmiques del 28M | DIRECTE
Fi del món: científics posen data a la desaparició de la Terra
L’aliment que pot fer malbé el pàncrees que és tot un clàssic de la cuina
L’aigua ha sigut considerada popularment com la beguda més sana, ja que proporciona tant sals minerals com altres components beneficiosos per mantenir l’organisme hidratat i saludable. No obstant, un estudi portat a terme per científics de l’Escola de Salut Pública Harvard TH Chan ha demostrat que existeixen altres alternatives amb propietats equiparables a les de l’aigua.
Es tracta de ni més ni menys que el cafè i el te, dues begudes el consum de les quals comporta innombrables beneficis. Això sí, tal com defensen els autors de la investigació, és important no afegir-hi edulcorants.
Antioxidants i colesterol
Tots dos són una gran font de polifenols, substàncies amb propietats antioxidants, a més d’altres components saludables com els flavonols, l’àcid quínic, la quercetina i el cafestol. Més enllà de l’activació provocada per substàncies tan populars com la cafeïna i la teïna, aquestes també tenen un impacte positiu en la regulació del sucre i el colesterol, ja que contribueixen a reduir aquest lípid i els triglicèrids que es troben a la sang. Això, al seu torn, ajuda a reduir el risc de patir afeccions cardiovasculars o malalties com la diabetis.
- Cobrar en 12 o en 14 pagues: una experta revela quina és la millor opció per estalviar
- Violència obstètrica Salut multa amb 6.000 euros un hospital de Barcelona per una cesària evitable «un divendres a la tarda»
- La fira de l’audiovisual més gran del món El congrés tecnològic ISE torna a batre rècord i tanca amb més de 92.000 assistents
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça torna a creuar-se amb l’Atlètic a semifinals de Copa del Rei
- Activitats obertes a tota la ciutat Els tractors prenen el centre de Barcelona: «Havíem de ser aquí, el consumidor ha de saber què menja»
