Reforma amb final feliç
Troben un tresor a la seva cuina i s’embutxaquen 860.000 euros
Les reformes a casa solen comportar maldecaps, estrès, i un rellevant desemborsament de diners. El que aquesta parella de North Yorkshire (Regne Unit) no esperava era que trobarien un tresor gràcies a això: 264 monedes d’or que valen una fortuna.
Aquestes valuoses peces es trobaven sota el terra de la cuina que estaven remodelant. En aquell moment (2019), els subhastadors els van dir que podrien guanyar més de 290.000 dòlars amb la troballa; però finalment les monedes s’han subhastat per 850.000 dòlars, uns 862.400 euros.
El motiu del seu valor és que és un tresor d’entre els segles XVII i XVIII, i que es tracta d’una de les reserves més grans d’aquest tipus de monedes mai descobertes al lloc, segons va informar ‘USA Today’.
Notícies relacionadesA més, les monedes pertanyien a una copa que també va ser excavada i que probablement va pertànyer a un matrimoni que es va casar l’any 1694. Concretament, es tractaria de Joseph i Sarah Fernley-Maisters, que pertanyerien a la família mercantil «més influent» de la seva ciutat des de finals del segle XVI fins al XVIII.
«Els Maister comerciaven com a importadors i exportadors de mineral de ferro, fusta i carbó del Bàltic. Diverses generacions van ser membres del Parlament a principis del segle XVIII», va assenyalar la casa de subhastes.
- El dur testimoni d’Adrián Rodríguez després de passar per una clínica d’addiccions: “Les recaigudes em van fer fer el clic”
- Guerra al Pròxim Orient L’Iran inicia una nova onada d’atacs contra els països del Golf
- Dia de la dona 8M Barcelona 2026: Horaris, recorreguts i tot el que has de saber sobre les dues grans manifestacions feministes
- DIARI DE LA CAMPANYA ELECTORAL Laporta i Font no baixen del ring: continua l’intercanvi de cops
- Escut de les Amèriques Trump beneeix una aliança militar amb països de l’Amèrica Llatina i el Carib sobre la base del poder bèl·lic dels EUA
