Turisme de proximitat
Cinc piscines naturals molt a prop de Barcelona
Les excursions per arribar-hi són bastant senzilles i envoltades de naturalesa

Les temperatures elevades d’estiu fan que molts busquin opcions per refrescar-se. Si vols fer-ho amb la natura al voltant, una de les millors opcions són les piscines naturals, i molt a prop de Barcelona hi ha opcions encantadores.
Cal tenir en compte les restriccions d’accés als espais naturals pel risc elevat d’incendis, respectar sempre les indicacions i no deixar rastre del nostre pas.
Gorg Negre (Santa Cecília de Voltregà)

La llegenda diu que era un punt de trobada de bruixots que vivien a la plana de Vic. Un paisatge de gran bellesa envolta aquesta piscina, ja que es troba a les muntanyes del Montseny, on abunda l’aigua i la vegetació verda. La millor opció per deixar el cotxe és al pàrquing a prop de l’ermita de Santa Perpetua i seguir el sender paral·lel a la riera de Gualba.
La Foradada (Cantonigròs)

La Foradada és una cascada de 15 metres que acaba en una piscina natural envoltada de parets rocoses. L’excursió cap allà és perfecta per fer-la amb nens, ja que el recorregut no dura més de mitja hora i és bastant senzill. Una vegada s’arriba al poble, el millor és estacionar al costat del camp de futbol i seguir les indicacions de la ruta.
Gorgs de les Donzelles (Sant Miquel de Fai)

Les llegendes envolten aquesta zona natural d’abundant vegetació, de 18 metres quadrats i una profunditat de fins a dos metres. Per arribar a la bassa, cal deixar el vehicle al carrer Camí de la Vall Blanca (al poble de Riells del Fai) i després seguir les indicacions.
Gorg de la Sort (Aiguafreda)

Dins del Parc Natural del Montseny, la ruta és extremadament fàcil, perfectament indicada (senyals grocs de PR) i sense desnivell. El recorregut comença a la font dels Enamorats, al poble d’Aiguafreda, i pel sender trobaràs plafons explicatius dels animals i la flora, a més de punts d’interès.
Gola de les Heures (Santa Maria de Merlès)

La comarca del Berguedà és coneguda per les seves múltiples rutes de senderisme i paisatges verds. Al poble de Santa Maria de Merlès trobem una de les piscines naturals que formen part de la riera de Merlès. Per arribar-hi cal agafar la C-62 direcció Ribes de Freser i desviar-se cap al càmping Riera Merlès. Allà es pot aparcar i després recórrer el camí del riu fins a arribar a la zona.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032