estereotips de gènere
Ksi-Merito: la joguina que triomfa aquest Nadal és acusada de sexista
Ja va ser polèmica a Mèxic, on es va debatre sobre si era antiavortista

juguete
És la joguina estrella d’aquest Nadal i ara també la més polèmica. Ksi-Merito, un producte mexicà que ja va generar controvèrsia al seu país d’origen, arriba a Espanya amb força però molt qüestionat per sexista, per fomentar estereotips de gènere i fins i tot per antiavortista.
Es diuen ‘neonatos’ i venen d’un planeta diferent, Noenatilán. Abans de tenir-ne cura, fins i tot se’ls ha de tallar el cordó umbilical. Tot i que altres marques han intentat copiar aquest èxit, són Menudititita, Isabelonga o Chivatita, de la marca Distroller, els que estan arrasant com a regal d’aquestes festes. El seu mecanisme és molt senzill i l’explica una infermera, Tania, a través de vídeos a Youtube.
L’origen de les crítiques està, per començar, en el mateix vídeo de promoció. Milions d’espectadors han vist com un grup de nenes –vestides de colors que solen associar-se al sexe femení– es dediquen durant tres minuts a les cures de forma exclusiva.
No hi ha cap nen en escena. Si no estan amb el ninot, cuinen o van a la perruqueria. I reiteren constantment: "He de cuidar el meu Ksi-Merito".
VÍDEO YOUTUBE
La venda exponencial d’aquests bebès a Espanya ha provocat les primeres crítiques des de col·lectius que busquen la igualtat. Primer, per antiavortista.
Notícies relacionadesEn declaracions a la cadena SER, la Fundación Mujeres explica la relació: "El procés de formació pot simular un embaràs. Hi ha un nonat, al qual ajudes a desenvolupar-se amb un braçalet que has de regar, i quan està a punt d’explotar vas a l’hospital de Ksi-Meritos i neix a través de la màquina amb viscositat. Hi ha un altre nounat prematur que fiques en una incubadora. Segons la nostra opinió, si no és antiavortista, sí que vincula la cura a l’embaràs previ i al naixement".
En la mateixa línia es va mostrar el Grup d’Informació en Reproducció Elegida (GIRE) quan es va saber que el 2018 es posarien a la venda a Espanya. "És molt desafortunat que hi hagi joguines destinades només a nenes o nens. En aquest cas s’idealitza la maternitat i s’imposa a les nenes que és l’única aspiració que han de tenir en ment", va explicar la directora Regina Tamés a Verne.
- Maltractament a GENT GRAN La fiscalia investiga una vintena de casos d’abús econòmic d’avis
- Dues netes aprofitades: les acusen de robar 85.000 euros a la seva àvia
- Relleu a l’entitat / La nova junta directiva Teresa Garcia-Milà, primera dona que assumeix la presidència del Cercle
- Educació L’alumnat català de 4t d’ESO torna a punxar en Matemàtiques, Anglès i Ciències
- Pardo de Vera va cedir contractes de 6,8 milions a una firma a petició de Koldo
- Lloguer Tres consells fonamentals per firmar un contracte de lloguer i no emportar-te sorpreses
- Educació Catalunya planteja canviar les proves de competències bàsiques per fer els seus resultats «científicament comparables» any rere any
- Després de l’aval del TC Puigdemont carrega contra el Suprem i l’acusa d’«estafa democràtica» per no aplicar l’amnistia
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona refinança a llarg termini el 40% del deute de l’Espai Barça
- HOSPITAL GREGORIO MARAÑÓN Boda a l’uci: l’Esther i el Javier es donen el ‘sí, vull’ en una emocionant cerimònia organitzada pels sanitaris