#Corrersinmiedo
"Volem córrer soles i sense por": les dones reivindiquen la seva llibertat a les xarxes socials
nagore
La notícia inicial que la jove assassinada Laura Luelmo havia sortit a córrer ha despertat una onada d’apoderament de les dones a través de les xarxes socials.
A Twitter, sota els hashtags #corrersinmiedo i #correrenlibertad, desenes d’usuàries han mostrat que estan fartes de la por de caminar o córrer de nit o en zones apartades precisament per successos com el d’aquesta setmana.
Les dones volen córrer sense por, i per a això han mostrat la seva indignació a través de vídeos i fotografies, sent alhora un homenatge a la mateixa Laura.
Entre les participants d’aquesta iniciativa també hi ha cares conegudes, com Sandra Barneda, Almudena Ariza i Nagore Robles.
Notícies relacionades
Però no han sigut les úniques. La reclamació d’un espai de llibertat, com el que els homes tenen, ha sigut un tema de debat les últimes hores a través de Twitter.
Això coincideix precisament amb el llançament la setmana passada d’una aplicació perquè les dones que se sentin insegures puguin unir-se per córrer. Segons Sincronizadas, els estudis indiquen que nou de cada deu dones sent por quan fan ‘running’ en solitari i a un 44% li aporta seguretat fer-ho acompanyada.
- Entrevista Els assessors fiscals aconsellen sobre la campanya de la renda: "Habitatge i eficiència energètica són les deduccions més potents"
- Live action d’‘Enredados’ Els aspirants a la pel·lícula de Disney aguanten diverses hores de cua al càsting a Salou: «‘Si ens fan cantar, malament’»
- Guerra a l’Orient Mitjà L’Iran envia una nova proposta als EUA per desbloquejar les negociacions
- Radiografia de la TEC (IV) La Núria, tractada amb electroxocs: «M’és igual haver perdut memòria, jo el que volia és estar bé»
- Guia i consells On es concentra més el pol·len de plàtan d’ombra a Barcelona i com protegir-te en plena temporada d’al·lèrgies
