PACTE AMB LA FISCALIA DE WASHINGTON

Facebook posa fre a la publicitat discriminatòria

La plataforma firma un acord per evitar que els seus anunciants puguin excloure "minories ètniques i religioses, immigrants, persones LGBTI i altres grups protegits"

undefined44441280 file   in this thursday  jan  4  2018 file photo  a man ente180725175107

undefined44441280 file in this thursday jan 4 2018 file photo a man ente180725175107 / Eraldo Peres

1
Es llegeix en minuts
Europa Press

Facebook ha firmat un acord amb la fiscalia de l’estat de Washington (Estats Units) per evitar que els anunciants de la seva plataforma puguin discriminar a través dels seus anuncis per motius de raçaorientació sexualdiscapacitat religió els seus usuaris.

El fiscal general Bob Ferguson ha anunciat que la companyia de Mark Zuckerberg ha firmat un acord legalment vinculant amb l’estat de Washington per modificar el seu sistema publicitari i ha eliminat així la possibilitat dels anunciants de tercers d’excloure "minories ètniques i religioses, immigrants, persones LGBTI i altres grups protegits".

Tres mesos de termini

Facebook té fins a 90 dies per començar a aplicar aquest acord que, de moment, és només vinculant a l’estat de Washington, tot i que Ferguson ha assegurat que aviat s’estendrà a tots els Estats Units.

Mitjançant aquest pacte, Facebook es compromet a no proporcionar als anunciants eines per discriminar els usuaris en virtut de la seva "raça, religió, color de pell, país d’origen, orientació sexual, estat militar o de veterà, orientació sexual i discapacitat".

Filtrats discriminatoris

Aquest tipus de mesures exclouen el filtrat per grups ètnics per a anunciants de qualsevol àrea, entre les quals s’han destacat l’oferta de vivenda, de crèdits o d’ocupació, així com serveis oberts al públic en general, comerços inclosos.

Notícies relacionades

Fa 20 mesos, l’organització sense ànim de lucre ProPublica va difondre un article sobre l’orientació publicitària de Facebook, la qual cosa va motivar que l’oficina del fiscal general de Washington comencés a investigar sobre aquesta situació.

Publicitats excloents

Els investigadors estatals van crear a través de Facebook 20 anuncis falsos que excloïen una o més minories ètniques de rebre publicitat de clubs nocturns, restaurants, préstecs, assegurances, ocupació i lloguer de vivendes o locals. Per exemple, els experts es van fer passar per un establiment de menjar i van excloure grups afroamericans, asiàticoamericans i llatins. Malgrat aquestes condicions excloents i discriminatòries, els 20 anuncis es van aprovar en poc temps.