EL FUTUR DEL TORO BLAU
Mikel Urmeneta: "Ja no sé què puc dibuixar, però no deixaré de fer-ho"
El fundador de Kukuxumusu, després de llegir la sentència judicial que li lliga les mans per continuar creant
Mikel Urmeneta seguirà dibuixant les seves criatures perquè la sentència judicial que li lliga les mans sobre els 15.000 dibuixos que va crear en els temps de Kukuxumusu no ho aclareix amb nitidesa. ¿On ho farà? ¿Per a qui podrà brindar el seu toro blau, Testis? Aquest migdia, el creatiu de Katuki Saguyaki, ex-Kukuxusumusu, ha penjat a Twitter un vídeo de 52 segons que resumeix la perplexitat generada després de la sentència de la jutge Fernández Arnajillo.
"Seguirem informant", diu Urmeneta després de treure's la màscara i dibuixar com només ell sap fer Testis en una de les parets del seu domicili a Pamplona.
Li hem preguntat què passaria si de sobte el fem seure davant un foli en blanc, amb un retolador, ¿què dibuixaria? ¿Què podria sortir després de la sentència del jutjat mercantil número u de Pamplona?
Aquesta és la resposta de Mikel Urmeneta: "En aquest moment, després de la sentència, ni jo, ni cap dibuixant de Katuki Saguyaki ni cap dibuixant de l'Estat sap què pot dibuixar legalment. ¿Puc dibuixar el meu toro blau sense problemes? No en tinc ni idea".
¿Segur? "Jo ho faré perquè la sentència no parla de personatges i sí d'elements transformats. ¿Un element és un personatge? ¿El toro blau, si el poso groc és legal? ¿Si li poso tres ulls és una transformació? Segons va dir Bermejo al judici, si el personatge "explica una altra història" és legal. Segons la pèrit Bonet, "un dibuix nou realitzat pel mateix autor no és transformació ni còpia". Segons la sentència, si la il·lustració "incorpora una novetat suficient" el dibuix és legítim.¿Algú ho entén?".
Una possible resposta, en el vídeo que acompanya aquesta notícia.
- Compromís amb ERC El Govern es prepara per aprovar al setembre la quitació del deute de Catalunya, extensible a totes les autonomies
- Previsió meteorològica Pluges a Catalunya: el Meteocat activa avisos en aquestes comarques
- Accident Mor un turista català a l'illa indonèsia de Bali mentre realitzava pesca submarina
- Conflicte Sally Rooney podria ser arrestada per delicte terrorista després de mostrar el seu suport a Palestine Action
- Nou autonomies aporten recursos als territoris afectats pel foc