NÚMERO DEL 20 DE MARÇ

'Time' ataca de nou amb una altra portada animada de Donald Trump

Washington s'ensorra enmig de vents de guerra mentre el president dels EUA tuiteja

1
Es llegeix en minuts

La portada de la revista 'Timedel 20 de març torna a tenir format gif a internet i el president dels EUA com a protagonista. 'Trump's war on Washington' porta per títol el nou número i el reportatge central que firma Massimo Calabresi. A la coberta, un Trump distret i de dimensions mastodòntiques es recolza a l'obelisc blanc del monument a Washington, que s'esquerda mentre ell, impassible, continua tuitejant amb un sol dit.

La revista assenyala que el 4 de març Donald Trump va declarar la guerra en contra del Govern. A través de Twitter va acusar l'expresident Barack Obama d'ordenar que l'espiessin durant la campanya electoral del novembre de l'any passat. 'Time' explica que Trump va acusar Obama d'un acte que el podria portar a un judici polític, va suggerir que agents del departament de Justícia haurien pogut estar involucrats en el delicte i que hi havia la possibilitat que jutges federals haguessin permès l'escàndol. Fins i tot va arribar a comparar els fets amb l''escàndol Watergate'.

ACUSACIONS SENSE PROVES

"Ni ell ni el seu equip a la Casa Blanca han proporcionat cap prova de les seves extraordinàries acusacions", escriu Calabresi. "Pocs, o cap, dels presidents que el van precedir han mostrat menys deferència pels caps executius i legisladors que hi va haver abans que ell", prossegueix, abans de citar un dels estrategs de Trump, Stephen Bannon, que ha reconegut que l'objectiu del president era la "desconstrucció" de l'Estat administratiu.

LA PORTADA DEL CAOS

Notícies relacionades

El mes de febrer passat la revista també va sorprendre amb una portada animada dedicada a Donald Trump [per cert, persona de l'any 2016, segons la mateixa revista]. Llavors, el president intentava guardar les formes mentre una tempesta al Despatx Oval arrossegava documents i li descol·locava la corbata i fins i tot el seu famós serrell daurat. 'El caos a la Casa Blanca' va ser el títol d'aquell número amb imatge de l'artista Tim O'Brien. Després del vent huracanat, un missatge: "Aquí no hi ha res a veure". Com en aquest número del març, aquella ràpidament es va viralitzar a la xarxa amb milers de retuits.

'Time' va explicar amb un altre tuit com se'ls havia acudit fer una il·lustració així, i com la van encarregar a l'il·lustrador O'Brien, autor també d'altres cobertes famoses de la publicació, com la d'Ussama bin Laden o el papa Benet XVI.