CANVI DIGITAL AL DESEMBRE
La RAE revisarà les definicions de "sexe dèbil i "sexe fort"
L'acadèmia de la llengua incorporarà que la referència a les dones està feta "en sentit despectiu" i la dels homes, "en sentit irònic"
/
La Real Academia de la Lengua (RAE) té previst incorporar al desembre, quan farà la pròxima actualització a internet del seu diccionari, unes "marques d'ús" annexes a les accepcions "sexe dèbil" -per referir-se a les dones- i "sexe fort" -quan es refereix als homes-, segons han confirmat fonts de la RAE.
Així, a "sexe dèbil" s'hi afegirà que està dit "amb una intenció discriminatòria o despectiva", i "sexe fort", es refereix als homes "en sentit irònic", segons fonts de l'acadèmia.
Notícies relacionadesNo obstant, la RAE no es planteja eliminar l'accepció de les dues expressions perquè el seu ús "està documentat" en l'ús quotidià i en escrits diversos, asseguren les mateixes fonts de l'acadèmia. "LA RAE no entra en si aquesta expressió és o no convenient", afegeixen.
Malgrat que la modificació "estava prevista" des de fa més d'un any, sens dubte la polèmica generada als mitjans de comunicaciópolèmica ha contribuït a donar visibilitat a la petició iniciada a la plataforma Change.org per Sara Flores Romero. De fet, la petició va registrar en 24 hores, després de fer-se pública la informació, més de 40.000 firmes. No obstant, la iniciativa de Sara Flores insta l'acadèmia a "suprimir" les dues expressions -"sexe dèbil" i "sexe fort"- una cosa que, des de l'acadèmia, descarten fer.
- GUERRA A L’ORIENT MITJÀ Totes les gasolineres d’Espanya hauran de penjar un cartell per publicitar les rebaixes d’impostos del Govern
- Dret a la mort digna Noelia accedirà a l'eutanàsia de manera imminent després de guanyar una batalla judicial de més de 20 mesos
- Alerta per ventades a l’Empordà i al Pirineu i amb mala mar a la costa
- Dos suposats traficants de Figueres passen dos mesos a la presó fins que el laboratori conclou que duien paracetamol
- Unió Europea Barcelona estrena una oficina a Brussel·les per influir a la UE: "El quilòmetre zero de les polítiques europees són les ciutats"
