Aquests són els punts negres de l’autopista AP-7 a Catalunya des que no hi ha peatges
La carretera registra més de dos grans embussos al dia des del setembre passat

Han passat més de nou mesos des que l’1 de setembre es van alliberar els peatges de les autopistes catalanes que són de titularitat de l’Estat. La gratuïtat d’aquestes vies va ser una decisió molt celebrada pels conductors, una reivindicació històrica, però aquesta alegria prematura s’ha anat esvaint a mesura que s’anaven succeint els problemes quan tocava posar les mans al volant: més vehicles circulant, més retencions, més accidents i, per desgràcia, un augment de les víctimes mortals. En definitiva, aquestes autopistes s’han tornat més insegures. Aquestes són les conclusions que s’extreuen dels més de 2.000 tuits analitzats per EL PERIÓDICO del compte de Twitter del Servei Català de Trànsit(SCT) centrant-se en la via més important a nivell de trànsit com és l’AP-7, una autopista que en alguns moments sembla arribar al col·lapse.
Segons el càlcul efectuat per aquest mitjà tenint en compte les principals incidències esdevingudes a l’AP-7, des de l’1 de setembre s’ha produït una mitjana de 2,3 embussos al dia. En el següent mapa es mostra la ubicació i es detalla cadascuna d’aquestes incidències.
L’augment dels punts negres se centra en el que podríem denominar Àrea Metropolitana Estesa, que aniria des de Vilafranca del Penedès fins a la Roca del Vallès i on la concentració més important d’incidències, especialment els dies feiners, discorren des de Barberà del Vallès (un gran punt negre, així com altres enclavaments vallesans) fins al Papiol, un tram de gran densitat de circulació i amb un nus de connexions viàries que la connecta amb altres carreteres principals com són la C-58, la B-23, l’A-2 i la C-16.
D’altra banda, criden especialment l’atenció les retencions que es generen en aquells punts on abans hi havia un peatge, com pot ser la Roca del Vallès, Martorell, l’Hospitalet de l’Infant i el Vendrell, especialment en cap de setmana i on s’han arribat a pics de fins a 20 quilòmetres de cua. Gelida, l’Ametlla de Mar, l’Ampolla, Montmeló, Sant Cugat i Parets del Vallès... són altres punts que apareixen freqüentment esmentats en els missatges d’incidències.
Quant al motiu d’aquestes retencions, es pot destacar una clau, segons l’anàlisi: un considerable repunt del nombre d’accidents o incidències en forma d’avaries en què es veuen implicats camions de gran tonatge que condicionen totalment el flux normal de la circulació i que generen llargues cues fins que aquests vehicles poden ser retirats.
Finalment, cal destacar el repunt a l’AP-7 de les víctimes mortals, que en més d’una ocasió s’han produït quan els ocupants d’un vehicle n’han baixat per atendre un accident o una avaria.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols