Mobilitat sobre dues rodes
Trànsit vol duplicar el nombre de dones motoristes formades
El director d’organisme viari destaca les conductes més responsables del sector femení a la conducció
La vuitena edició del programa formatiu a la carretera per a motoristes ‘Formació 3.0’ que organitzen el Servei Català de Trànsit (SCT) i l’Associació Nacional d’Empreses del Sector de les Dues Rodes (Anesdor), pretén duplicar el nombre de dones motoristes formades i aconseguir així una participació més proporcional i equitativa en relació amb el gènere.
L’objectiu principal de l’activitat és que els motoristes millorin la seva tècnica de conducció i augmentin així la seguretat a peu de carretera. El director de Trànsit, Ramon Lamiel, ha destacat les conductes més responsables de les dones a la conducció.
Aquesta formació, que té el suport i col·laboració dels Mossos d’Esquadra tant per al desenvolupament de la sessió formativa, com per a la localització de l’espai adequat, ha comptat ja amb la participació de més de 3.500 usuaris de motocicleta. En l’edició de l’any passat van participar 681 motoristes, dels quals només un 7% (49) van ser dones.
Lamiel ha remarcat en una sessió específica del ‘Formació 3.0’ amb dones motoristes en la BV-5301 al Montseny que un dels objectius i reptes de l’edició d’aquest any és promoure i aconseguir més participació de dones en aquesta activitat «per posar en relleu les conductes menys temeràries i més responsables a la conducció i específicament en aquesta mobilitat d’oci en què s’emmarca la formació».
Ampliar el programa per reduir la sinistralitat
Com a novetat de l’edició que Trànsit i Anesdor estan preparant per a l’any vinent, està previst que l’activitat, que és de caràcter gratuït, ampliï el nombre de sessions de les 25 actuals a un total de 40, i que el programa faci el salt a zones urbanes i periurbanes, amb objectiu d’arribar a diferents tipus de conducció i usos de les motocicletes.
Al respecte, Lamiel ha assegurat que aquest augment del 60% de les sessions del programa suposarà un arrelament més fort d’aquesta formació pràctica a tot Catalunya. «Esperem que es tradueixi en una reducció de la sinistralitat d’aquest col·lectiu vulnerable, tant a la carretera com en zones urbanes», ha afegit.
Deu morts amb moto en el que portem del 2022
Notícies relacionadesDeu motoristes van morir a la xarxa viària interurbana de Catalunya aquest any i 72 més van resultar ferits de gravetat. Des del 2010 han mort a les carreteres catalanes 499 motoristes, dels quals 449 eren homes i 50 dones.
La sinistralitat mortal i greu dels usuaris d’aquests vehicles de dues rodes en els últims anys no ha experimentat una reducció, com sí que ha passat amb la resta de vehicles.
- Procés a Tailàndia La pena de mort s’allunya del cas Daniel Sancho
- El laberint català Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- Terratrèmol hores abans de l’inici de la campanya catalana Sánchez anul·la la seva agenda i es planteja renunciar després de la investigació a la seva dona
- BCN expandirà el bus a demanda durant els pròxims tres anys
- A tot Espanya Sanitat no pot cobrir 473 destinacions per a MIR
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- CONGRÉS ¿Què és una moció de censura i com funciona? Terminis i altres claus
- Hisenda ¿Què és l’IRPF i quins són els trams de la renda el 2021?
- El laberint català Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- ‘Fairy ballroom’ Música, fantasia, dansa i burlesque