Barcelona és la ciutat amb més embussos d'Espanya

Cap ciutat espanyola és entre les 100 amb més embussos del món i Cadis és una de les que menys té, al costat de Greensboro-High Point

undefined45565646 motor airbag coches circulacion retencion atasco barcelona  181122220009

undefined45565646 motor airbag coches circulacion retencion atasco barcelona 181122220009

3
Es llegeix en minuts
Europa Press

Barcelona encapçala la llista de les ciutats més congestionades d’Espanya. Els conductors passen, de mitjana, un 29% més de temps en embussos durant cada viatge, segons el TomTom Traffic Index 2018, un informe que detalla la situació del trànsit a 403 ciutats de 57 països de tot el món.

Després de la ciutat comtal, la segueixen Palma (25%) i Granada (24%), mentre que en quart lloc se situen la capital espanyola, Madrid i Santa Cruz de Tenerife, totes dues amb un 22%. Al contrari, de les 25 ciutats espanyoles analitzades, la que compta amb menys embussos de trànsit és Cadis (9%), també a nivell mundial a l’ocupar el penúltim lloc (402 de 403), només sent superada per Greensboro-High Point, als Estats Units.

Segons els resultats de l’informe, la capital de Catalunya ocupa el 118è lloc al rànquing mundial de les ciutats amb més trànsit, i el 61è lloc al rànquing europeu. A més, l’últim any, el trànsit a la ciutat comtal va augmentar un 1%.

Augment generalitzat

El trànsit a Madrid també va presentar un augment de l’1% l’últim any, deixant la ciutat al quart lloc del rànquing. La capital d’Espanya ocupa el 228è lloc al llistat mundial de les ciutats amb més trànsit i el 134è lloc al rànquing europeu.

A Barcelona, la congestió mitjana diària més alta es va presentar el 31 d’octubre de 2018, dia en què es va incendiar una grua al port de la ciutat després de xocar-se amb un vaixell, provocant un nivell de congestió del 67%. A Madrid, la congestió mitjana diària més alta es va presentar un dia abans, el 30 d’octubre de 2018, dos dies abans de la festa de Tots Sants, el que va ocasionar un nivell de congestió del 46% a la capital.

Durant els dies feiners de 2018, Barcelona va presentar un 60% de trànsit en les hores punta al matí, incrementant en 18 minuts els trajectes de mitja hora. A la tarda, durant les hores punta, el nivell de congestió baixa un 5% (55%), ocasionant l’augment de 17 minuts en els viatges de mateixa durada.

Per la seva part, durant els dies feiners de 2018, Madrid va presentar un 55% de trànsit a les hores punta al matí, provocant un increment de 17 minuts en els trajectes de mitja hora. Durant les hores punta en el període vespertí, el nivell de congestió cau al 44%, baixant a 13 minuts l’increment de temps en viatges de mateixa durada.

Segons l’anàlisi, la majoria de les ciutats espanyoles van augmentar el seu nivell de congestió respecte a 2017, tret d’Alacant, Santander, Vigo, Cartagena i Oviedo (amb els mateixos nivells) i Granada i Sant Sebastià (-1%).

BOMBAI, LA CIUTAT AMB MÉS EMBUSSOS DEL MÓN

A nivell global, Bombai ocupa el primer lloc del rànquing aquest any. Els conductors a la ciutat índia van passar una mitjana del 65% de temps extra en embussos durant cada viatge el 2018. La segueixen, respectivament, la capital colombiana, Bogotà (63%); Lima, al Perú (58%); Nova Delhi, també a l’Índia (58%); i la capital russa, Moscou (56%).

Amb Moscou al capdavant a Europa, Istanbul (53%) va arribar en segon lloc. La segueixen Bucarest (48%), Sant Petersburg (47%) i Kíev (46%). Del lloc 6 al 10 se situen, respectivament, Novosibirsk, a Rússia (44%), Atenes (40%), Roma (39%), Varsòvia (39%) i Iekaterinburg, també a Rússia (37%). Ciutats com ara Brussel·les (37%), Londres (37%) i París (36%) ocupen els llocs 11, 12 i 13, respectivament.

Segons l’informe, la congestió del trànsit ha augmentat globalment durant l’última dècada, i gairebé el 75% de les ciutats que TomTom inclou al nou informe del Traffic Index ha augmentat o bé estabilitzat els seus nivells de congestió entre 2017 i 2018. L’últim any, només 90 ciutats van presentar disminucions considerables de trànsit.

Notícies relacionades

A més, l’anàlisi conclou que hi ha diferències significatives entre continents. Els descensos es van mesurar principalment a Àsia, amb grans disminucions en els nivells de congestió a Jakarta i Istanbul, mentre que gairebé totes les ciutats d’Amèrica del Sud van registrar augments; el més gran (8%) va tenir lloc a Lima, Perú.

Segons indica el vicepresident d’informació de trànsit de TomTom, Ralf-Peter Schaefer, que la congestió del trànsit estigui augmentant pot ser una bona i una mala notícia: "D’una banda, és positiu perquè indica l’estat d’una economia global forta. No obstant, també significa que els conductors perden el seu temps aturats en el trànsit, sense esmentar l’enorme impacte ambiental ocasionat".