Regió metropolitana
La Campanya Contra el Quart Cinturó exigeix focalitzar les inversions en el transport públic davant el «caos» de Rodalies
El trànsit a la C-31 Sud ha crescut un 9% des que es va produir l’avaria a l’R2 de Rodalies
Caos a l’R2 de Rodalies: Adif manté la hipòtesi del llamp i el Govern exigeix una auditoria pròpia

La Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC) reclama que la planificació d’inversions en infraestructures aparqui d’una vegada per totes el projecte del Quart Cinturó i es focalitzi en el transport públic, davant l’actual «caos» de Rodalies: «Invertir en el Quart Cinturó i ampliar un quart carril a l’AP-7 va en contra de qualsevol compromís amb el clima, perjudica la salut pública i malgasta esforços i recursos econòmics que s’haurien de destinar al transport col·lectiu». Segons dades de l’entitat, només un 13% dels viatges que es realitzen dins del Vallès es realitzen en transport col·lectiu, a causa de la falta d’una oferta de qualitat.
La plataforma entén que les negociacions per executar el tram del Quart Cinturó entre Terrassa i Sabadell o entre Terrassa i Granollers suposen «un enorme pas enrere respecte als reptes de la mobilitat sostenible a la regió metropolitana».
I això passa, diuen, mentre la xarxa de Rodalies es veu sotmesa a un «caos d’avaries i retards». En l’actual context preelectoral, la CCQC també recorda que en aquesta època són habituals les «falses promeses de grans inversions en Rodalies que s’han incomplert sistemàticament». En aquest sentit, el col·lectiu reclama una aposta clara pel transport públic que passi també per un servei «infradotat» de transport públic per carretera.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»