Detingut el propietari d’un supermercat de Terrassa per presumpta explotació laboral d’un compatriota seu
La víctima, d’origen pakistanès, cobrava entre 200 i 400 euros al mes per treballar 14 hores diàries els set dies de la setmana

La Policia Nacional va detenir a mitjans de juliol l’amo d’un supermercat de Terrassa (Vallès Occidental) acusat d’explotar laboralment un compatriota seu d’origen pakistanès aprofitant que estava a Espanya en situació irregular, a qui obligava a treballar 14 hores al dia i sense contracte.
Segons ha informat el cos policial en un comunicat, la víctima treballava els set dies a la setmana i cobrava entre 200 i 400 euros mensuals per una jornada sense dret a vacances ni a descansar.
Els agents van acudir a principis de juliol al supermercat de Terrassa amb la inspecció de treball i van trobar-hi un únic treballador, de caràcter molt espantadís i que va negar en un primer moment que fos treballador de l’establiment, tot i que estigués cobrant a diversos clients.
La Policia Nacional, després d’investigar el negoci, va confirmar que l’amo del supermercat estava, presumptament, explotant laboralment el treballador, imposant-li jornades que superaven les 14 hores diàries i els set dies a la setmana, sense contracte ni drets,. com l’alta a la Seguretat Social o les vacances.
La víctima feia almenys nou mesos que treballava al supermercat, i en la seva jornada laboral no tenia amb prou feines temps per descansar, ja que estava obligat a menjar darrere la caixa enregistradora quan l’afluència de clients fos baixa.
L’amo del supermercat, ha destacat la Policia Nacional, s’aprofitava de la situació irregular en què es trobava la víctima a Espanya per aconseguir el màxim benefici econòmic del seu treball.
El treballador no tenia arrelament familiar de cap tipus a Espanya i tenia una escassa formació, per això, segons la Policia Nacional, es va veure «pràcticament obligat» a acceptar les condicions extremes que oferia l’amo del negoci.
Notícies relacionadesEl responsable del supermercat va passar a disposició judicial i, després de prestar declaració, va ser posat en llibertat.
Llegeix totes les notícies de Terrassa a EL PERIÓDICO Terrassa
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Cas Koldo L’UCO demana a Interior que l’informi de les visites a Cerdán a la presó
- Esmorzar de ‘Faro de Vigo’ i EL PERIÓDICO Illa: "No volem privilegis, amb la nostra proposta tots guanyen"
- Alcalde de Vigo Caballero: "Amb Illa veig Catalunya i veig Espanya"
- El president demana un debat "racional" sobre finançament
- Medi ambient La meitat dels municipis amb pla antiincendis no el tenen actualitzat