Detingut el propietari d’un supermercat de Terrassa per presumpta explotació laboral d’un compatriota seu
La víctima, d’origen pakistanès, cobrava entre 200 i 400 euros al mes per treballar 14 hores diàries els set dies de la setmana

La Policia Nacional va detenir a mitjans de juliol l’amo d’un supermercat de Terrassa (Vallès Occidental) acusat d’explotar laboralment un compatriota seu d’origen pakistanès aprofitant que estava a Espanya en situació irregular, a qui obligava a treballar 14 hores al dia i sense contracte.
Segons ha informat el cos policial en un comunicat, la víctima treballava els set dies a la setmana i cobrava entre 200 i 400 euros mensuals per una jornada sense dret a vacances ni a descansar.
Els agents van acudir a principis de juliol al supermercat de Terrassa amb la inspecció de treball i van trobar-hi un únic treballador, de caràcter molt espantadís i que va negar en un primer moment que fos treballador de l’establiment, tot i que estigués cobrant a diversos clients.
La Policia Nacional, després d’investigar el negoci, va confirmar que l’amo del supermercat estava, presumptament, explotant laboralment el treballador, imposant-li jornades que superaven les 14 hores diàries i els set dies a la setmana, sense contracte ni drets,. com l’alta a la Seguretat Social o les vacances.
La víctima feia almenys nou mesos que treballava al supermercat, i en la seva jornada laboral no tenia amb prou feines temps per descansar, ja que estava obligat a menjar darrere la caixa enregistradora quan l’afluència de clients fos baixa.
L’amo del supermercat, ha destacat la Policia Nacional, s’aprofitava de la situació irregular en què es trobava la víctima a Espanya per aconseguir el màxim benefici econòmic del seu treball.
El treballador no tenia arrelament familiar de cap tipus a Espanya i tenia una escassa formació, per això, segons la Policia Nacional, es va veure «pràcticament obligat» a acceptar les condicions extremes que oferia l’amo del negoci.
Notícies relacionadesEl responsable del supermercat va passar a disposició judicial i, després de prestar declaració, va ser posat en llibertat.
Llegeix totes les notícies de Terrassa a EL PERIÓDICO Terrassa
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»