Cultura
María Pagés porta a Terrassa ‘Una oda al tiempo’, un espectacle amb flamenc en directe
Pagés va ser Premio Nacional de Danza el 2002 i el 2014 li van concedir la Medalla de Oro al Mérito en Bellas Artes
5--foto-mara-pags---david-ruano
La coreògrafa María Pagés s’acompanya d’una banda de flamenc amb cant i música en directe en l’espectacle ‘Una oda al tiempo’, que portarà aquest dissabte 27 de novembre a la Factorial Cultural de Terrassa (Vallès Occidental).
L’obra evoca l’alegria, l’eufòria, l’amor, el desig, l’exaltació dels sentits i del cos, la bellesa i les utopies, així com la por, la guerra i la memòria, entre d’altres, ha informat l’equipament cultural aquest dimarts en un comunicat.
És una representació que codirigeix amb l’escriptor El Arbi El Harti i es compon d’una dotzena d’escenes, amb «seqüències coreogràfiques ràpides, taxatives, i es fan i desfan gairebé a la manera rítmica d’un projector de diapositives», amb una gran càrrega simbòlica i dramàtica.
‘Una oda al tiempo’ va ser la guanyadora del Giraldillo al millor espectacle de la Biennal de Sevilla del 2019; a més, Pagés va ser Premio Nacional de Danza el 2002 i el 2014 li van concedir la Medalla de Oro al Mérito en Bellas Artes, entre altres reconeixements.
L’espectacle serà un dels últims d’aquest any a la Factoria Cultural de Terrassa, en el marc de la 38a Temporada BBVA de Dansa, al qual seguirà la companyia cubana de Carlos Acosta, Acosta Danza, els dies 3 i 4 de desembre, i tancarà el cicle el Ballet Estatal de Geòrgia el 18 de desembre.
Més notícies de Terrassa a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- LLEURE Els clubs socials només per a dones s’obren pas a BCN
- Comerç Aquests són els horaris i centres comercials que obren aquest diumenge a Barcelona
- Tragèdia a la revetlla de Cap d’Any Les primeres víctimes identificades a Suïssa tenen entre 16 i 21 anys
- Dos joves improvisen un iglú per passar la nit de camí cap a Núria
- Mercat laboral Madrid avança Catalunya i s’erigeix com el territori amb més ocupats a Espanya
- Àpats i benestar emocional Marta León, experta en salut hormonal: "El moviment és el major antidepressiu i ens el traiem durant les festes de Nadal"
- Estratègies enfrontades La Xina aprofita l’espai dels EUA en la seva retirada de l’ordre internacional
- Cop al chavisme Delcy, i s’ha acabat la diversió...
- La fórmula del desenvolupament
