TRANSPORT PÚBLIC
FGC finalitza el 2019 amb 91,2 milions de viatges, el 4,4% més respecte al 2018
La línia del Vallès va registrar més de 66 milions d'usuaris, i la de Llobregat-Anoia, 24,7 milions

foto 3299419
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) va finalitzar l’any passat amb un increment del 4,4% en el nombre de viatges respecte al 2018, concretament fins als 91,2 milions, segons ha informat aquest dilluns, 13 de gener, l’operadora. D’aquesta manera, Ferrocarrils va aconseguir un nou rècord històric d’usuaris.
En les línies metropolitanes del Vallès la demanda ha arribat fins als 66,3 milions de viatges, això és un 3,5% més que l’any anterior. Es tracta del quart any consecutiu que s’aconsegueix un rècord, després de les prolongacions a Terrassa i Sabadell. Aquest 2019, on més s’ha notat l’increment d’usuaris ha sigut al conjunt de les estacions del municipi de Sant Cugat del Vallès (La Floresta, Valldoreix, Sant Cugat, Mira-Sol, Hospital General, Volpelleres i Sant Joan), on la demanda ha crescut un 9,4%. A les de Terrassa ha pujat un 5,4%, i a les de Sabadell, un 8,8%.
A les estacions de la zona urbana de Barcelona, entre Plaça Catalunya i Gràcia, l’increment d’usuaris va ser de l’1,7%; al ramal Tibidabo, del 0,7%, i a la resta d’estacions de Barcelona, concretament de Sant Gervasi a Reina Elisenda, del 0,6%. A les estacions de la corona 1 (Peu del Funicular, C. Aigües, Vallvidrera Superior, Baixador de Vallvidrera i Les Planes) en conjunt l’augment de passatgers va ser de l’1,2%.
24,7 milions de validacions en la línia Llobregat-Anoia
D’altra banda, en la línia Llobregat-Anoia, es van produir 24,7 milions de validacions, un 7% més respecte al 2018. Els increments més importants es van produir en la segona corona (de Colònia Güell a Martorell Vila), amb un creixement d’usuaris del 18,9%, molt per sobre de la mitjana de la línia. Pel que fa als ramals de Manresa i Igualada també van créixer, el 7,2% i el 1,8%, respectivament.
Quant a la línia Lleida-la Pobla, el 2019 va experimentar un augment del 13,5% i va superar així la barrera dels 250.000 usuaris. Aquesta xifra confirma, un any més, la bona acollida del nou model de gestió integral aplicat per FGC des de juliol del 2016.
Més notícies de Terrassa i Sabadell en l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- Ferran Olivé, tresorer del FC Barcelona: "Limak té més solvència tècnica que totes les constructores espanyoles"
- TRIBUNALS La justícia reactiva la investigació de la mort d’Andic
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- SANITAT València tampoc fa tots els cribratges de càncer
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Científic de prestigi Manel Esteller deixa l’Institut Josep Carreras després d’una auditoria per presumptes irregularitats
- A Barcelona Un cotxe es precipita a la rambla del Carmel al sortir d’un pàrquing marxa enrere
- NEGA QUALSEVOL POLÈMICA Hansi Flick, sobre Lamine Yamal: «té una actitud molt professional, en la seva vida privada no m’hi fico»
- Gir judicial Jonathan Andic, de testimoni a investigat: ¿què sabem i què no de la mort del fundador de Mango?