Anar al contingut

ELS DOS CONSISTORIS VAN A UNA

Sabadell i Terrassa treballaran perquè Foment estengui el traçat de la B-40 «com a mínim» fins a la Ronda Oest

Aquesta és una de les principals qüestions que l'alcalde Jordi Ballart vol abordar en la reunió que dimecres mantindrà amb el president Torra

ACN

Sabadell i Terrassa treballaran perquè Foment estengui el traçat de la B-40 «com a mínim» fins a la Ronda Oest

Les ciutats de Sabadell i Terrassa han acordat treballar de forma conjunta per exigir a Foment que el traçat del Quart Cinturó s’ampliï «almenys» fins a la Ronda Oest sabadellenca. 

Així ho ha explicat l’alcalde egarenc, Jordi Ballart, en una entrevista per a l’ACN en què va remarcar que el fet que l’alcaldessa de la ciutat veïna, Marta Farrés, sigui socialista no és un impediment perquè els dos consistoris vagin a una. «Per nosaltres és prioritari que la B-40 no mori en una rotonda al nord de la ciutat», ha indicat. 

Aquesta és una de les principals qüestions que l’alcalde pretén abordar en la trobada que dimecres mantindrà amb el president Quim Torra, amb qui confia poder fer un front comú per aconseguir aquest objectiu. La cita també ha de servir per posar sobre la taula el futur dels rierols o la inclusió de Terrassa en la Zona Tarifària 2, entre altres qüestions.

El futur de la B-40

Després que el mes de juliol passat, durant els premis Cambra de Terrassa, el president de la Generalitat, Quim Torra, estengués la mà a Jordi Ballart per iniciar una comissió bilateral entre el Govern i l’ajuntament egarenc, aquest dimecres tindrà lloc la primera d’aquestes trobades. Així ho han confirmat a l’ACN fonts municipals, que han avançat que aquesta cita se celebrarà al Palau de la Generalitat.

«Es tracta d’una trobada important perquè va dir que el Govern volia tenir una relació preferent amb Terrassa, igual com passa amb l’Hospitalet o Badalona», ha comentat Jordi Ballart.

Un dels principals temes que l’alcalde pretén posar sobre la taula és el futur de la B-40 al seu pas pel Vallès Occidental. «El president té un paper rellevant perquè no és el mateix anar a Madrid a negociar cada un per la seva part que anar amb una proposta compartida», considera.

En aquest sentit assegura que en els últims mesos ha parlat amb l’alcaldessa de Sabadell, la socialista Marta Farrés per arribar a un «consens» entorn d’aquest tema. «Tot i que alguns creguin que al ser del PSC podríem tenir problemes d’entesa no és així», remarca l’alcalde que afirma que volen recuperar el traçat que es va aprovar en una reunió que es va fer en el Consell Comarcal amb l’exconseller Santi Vila el 2013. «La prioritat és que s’estengui almenys fins a la Ronda Oest de Sabadell perquè per a nosaltres la B-40 no pot morir en una rotonda al nord de la ciutat», assenyala.

Ballart es mostra optimista entorn d’aquesta qüestió perquè assegura que altres ajuntaments com Castellar o Matadepera també hi estan d’acord. «Esperem que es tanqui bé una partida pressupostària», explica. També reclama a Foment «celeritat» perquè el tram actual fins a Abrera s’ajusti al calendari. Així mateix defensa estendre la via fins a Granollers, tot i que assegura que «entén» que definir un traçat que agradi el territori «serà complicat».

Altres peticions

La inclusió de Terrassa a la Zona Tarifària 2 de transport públic, el cobriment de la Riera de Palau i la urbanització de la Riera de les Arenes, la gratuïtat del peatge de Les Fonts, el futur de les residències pendents a Sant Pere Nort o Ca n’Anglada, o el dels nous centres educatius que s’han de fet a la ciutat són altres temes que Ballart també vol posar sobre la taula.

Més notícies de Terrassa Sabadell a l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA

Temes: Quim Torra