Infraestructures
Un carril bici unirà Terrassa, Matadepera i Sabadell a finals del 2019
Es tracta d'un itinerari de 4,1 quilòmetres que compta amb una inversió de 3,2 milions d'euros
180920-presentacio-itinerari-vianant bicicletes trs-sbdll-mtdp 1
Els municipis de Terrassa, Sabadell i Matadepera estaran connectats a través de carrils bici a partir de la tardor del 2019, segons van anunciar els alcaldes de les tres poblacions i els responsables de la Diputació de Barcelona. El recorregut, que compta amb 4,1 quilòmetres de traçat, també inclou un vial segur per a transeünts.
El diputat d’Infraestructures Viàries i Mobilitat de la Diputació de Barcelona, Jordi Fàbrega, explica que l’objectiu d’aquestes intervencions és comptar amb una “infraestructura de mobilitat més sostenible per aconseguir que la gent es desplaci a peu o amb bicicleta”.
Segons Fàbrega, la proposta ha sigut molt ben acollida pels municipis, ja que s’ha calculat que 430.000 ciutadans podrien utilitzar aquests nous carrils. “Estem donant connectivitat a aquesta zona i creant el carril bici i a peu més important del país”, afirma el diputat.
El projecte es divideix en dues fases. La primera arrencarà a la primavera del 2019 i afectarà la carretera que va de Terrassa a Talamanca (BV-1221) i la que uneix Terrassa amb Matadepera (BV-1248). Correspon a un tram de 1.060 metres en el qual es construirà un carril segregat de les vies principals per a bicicletes i transeünts, que tindrà cinc metres d’ample.
Amb aquesta actuació s’uniran aquestes dues poblacions i, alhora, es donarà accés a l’estació de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. El projecte també contempla la millora de la intersecció entre les carreteres C-1415ª i BV-1248 mitjançant la implantació d’una rotonda.
Aquests treballs també permetran executar les marques viàries del primer tram del carrer Lacetània, entre la carretera de Matadepera i el carrer Granollers, i crear un pas de vianants elevat a l’inici del carrer Lacetània.
També es projecten dos passos per sota del pont de la Riera de les Arenes, en la BV-1275, que permetran donar continuïtat als camins que discorren paral·lels a la Riera de les Arenes, evitant que els usuaris dels camins hagin de travessar la carretera.
La segona fase d’actuació fa referència a la carretera que va de Sabadell a Matadepera, la BV-1248, per la zona de Can Deu. Es crearà un vial per a vianants i ciclistes al marge dret d’aquesta carretera que, en aquest cas, disposarà de tres metres d’ample i es construirà una rotonda de 40 metres de diàmetre en la intersecció entre la C-1415 i la BV-1248.
Aquesta intervenció també contempla modificar la secció transversal del pont sobre el Torrent de la Batzuca per fer-hi passar l’itinerari de vianants i ciclistes d’una manera més segura. Es canvia també el sistema de contenció del pont, executant barreres de formigó als dos costats.
- Sondeig El PSC es referma i Junts passa davant d’Esquerra
- Investigació judicial Hisenda va maniobrar per evitar la imputació del PP en el cas Bárcenas
- GUARDONS Els Laureus coronen Aitana Bonmatí i la selecció espanyola
- Caiguda de la producció Freixenet planteja un erto per a 615 persones per la sequera
- EDUCACIÓ Catalunya unifica la preinscripció d’FP i donarà places segons la nota
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Hisenda ¿Què és l’IRPF i quins són els trams de la renda el 2021?
- El laberint català Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- ‘Fairy ballroom’ Música, fantasia, dansa i burlesque
- LA FESTA DE LES LLETRES Gener i Castillo, els més venuts de Sant Jordi (per ara)