WIMBLEDON
Muguruza arriba a la final convençuda de poder guanyar
"Serena ha sigut una inspiració per a mi, però ella també és persona i es posa nerviosa", puntualitza sobre la seva rival
La tennista hispanoveneçolana Garbiñe Muguruza, que aquest dissabte disputarà la final de Wimbledon davant la nord-americana Serena Williams (15.00 hores), ha afirmat aquest divendres que el partit és "un moment especial" i el vol "disfrutar". "Crec que puc guanyar, de veritat crec que ho puc fer. Serà un partit difícil, però em puc emportar la victòria. Serà el millor dia de la meva carrera tennística. Malgrat el que vaig passar, n'estaré orgullosa", ha dit aquest divendres Garbiñe a la sala de premsa de l'All England Tennis Club de Londres.
"És un moment especial i el vull disfrutar al màxim", ha assegurat la tennista, nascuda a Veneçuela fa 21 anys, que s'ha convertit en la primera espanyola a arribar a la final de Wimbledon des que Arantxa Sánchez-Vicario ho va fer el 1996. "Quan tenia 8 anys somiava amb això i ara sóc aquí. He treballat tota la meva vida per això i ara sento que l'esforç ha tingut recompensa", ha indicat la tennista, que al vídeo publicat a la seva pàgina de Youtube confessa que l'herba és el terreny que "més dificultats li suposa".
SER AGRESSIVA
Al davant, Garbiñe, que en el seu camí a la final s'ha desfet d'Agnieszka Radwanska a semifinals (6-2, 3-6 i 6-3), Timea Bacsinszky (7-5 i 6-3), Caroline Wozniacki (6-4 i 6-4), Angelique Kerber (7-6 (12), 1-6 i 6-2), Mirjana Lucic-Baroni (6-3, 4-6 i 6-2) i Varvara Lepchenko (6-4 i 6-1), tindrà la nord-americana Serena Williams, vencedora cinc vegades sobre l'herba de l'All England Tennis Club.
Serena "ha sigut una inspiració per a mi: la vaig veure jugar finals, guanyar títols, ser número u. És una de les dones de qui vols aprendre. És la millor del món per alguna cosa. Serà un desafiament, per descomptat", ha explicat. "He de ser agressiva, no només contra Serena, sinó davant qualsevol rival. És el meu estil de joc i ha de ser així cada partit", ha subratllat.
"La meva mentalitat ha canviat una mica últimament. No tinc una superfície favorita, però em sento còmoda en totes", ha afirmat. "Ara, des d'aquest Wimbledon, m'encanta jugar en herba", ha dit entre rialles Garbiñe, que fins ara només havia disputat 19 partits sobre aquesta superfície.
EL TRIOMF A ROLAND GARROS
El partit d'aquest dissabte a la pista central de l'All England Tennis Club serà el tercer entre l'espanyola i la nord-americana, amb un balanç de dues derrotes i una victòria per a la hispanoveneçolana. "Va ser una victòria molt important", va dir Garbiñe al recordar el seu triomf sobre la guanyadora de 20 'grans' a Roland Garros l'any passat. "Em va fer veure que ella també és persona, que també es posa nerviosa"."Demostra que és una jugadora d'un nivell altíssim. No va ser una derrota normal per a ella; no s'ho esperava. Va veure que la puc guanyar i que no li tinc por. No crec que estigui habituada a això, ja que no perd partits gairebé mai", ha dit Garbiñe.
- BÀSQUET | LLIGA ENDESA El Barça més feble tanca una ratxa negra de derrotes a Saragossa
- BÀSQUET UNIVERSITARI Aday Mara continua fent història amb Michigan i jugarà la final de l’NCAA
- CICLISME Un Pogacar voraç firma una altra obra mestra a Flandes
- TENNIS Rafa Jódar rep a Marràqueix el seu primer títol professional als 19 anys
- Un reforç valuós Cancelo es guanya el jornal
