Previsió meteorològica
Arriba la borrasca Olivier amb fortes pluges: així afectarà Catalunya
Els efectes del temporal ja han començat a arribar a la comunitat catalana
Pluges intenses a Catalunya: alerta per possibles crescudes sobtades
El temps a Barcelona: previsió meteorològica per a avui, dilluns 14 d’abril

Les pluges i la inestabilitat meteorològica han afectat la Península durant els últims dies per culpa de la borrasca Atlàntica Olivier. El temporal s’ha notat especialment a les illes Canàries i al sud-oest i l’interior del país, on ha deixat fortes pluges i ratxes de vent importants.
L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha confirmat que, malgrat que la borrasca es troba en procés de dissolució, els seus efectes no desapareixeran de moment. Olivier ha xocat amb un tàlveg de baixes pressions, cosa que s’està traduint en pluges tempestuoses que afectaran bona part de la Península.
La previsió d’avui
Segons les dades publicades pel Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) a la seva predicció diària, s’espera que la jornada d’aquest dilluns estigui marcada per cels tapats i la presència considerable de precipitacions al territori català.
Durant tot el dia, els núvols predominaran i les pluges aniran en augment. Fins al migdia, les precipitacions seran puntuals i moderades, i es concentraran al nord-oest de la comunitat i alguns punts de l’interior.
Al llarg de la tarda, els xàfecs agafaran més força i afectaran pràcticament tot el territori, amb l’única excepció del litoral català. A les comarques del Pallars Jussà (Lleida) i el Berguedà (Barcelona) les previsions mostren que poden produir-se possibles tempestes.
Avís per pluges
El Meteocat manté l’avís de situació meteorològica de perill per intensitat de pluja durant la jornada d’aquest dilluns.
Malgrat que el nombre de regions sota avís és inferior al d’aquest diumenge, alguns territoris del nord de la comunitat continuen sota el nivell 2 (perill moderat). Les comarques que mantenen l’avís són les barcelonines del Berguedà i el Lluçanès, les lleidatanes del Solsonès i l’Alt Urgell, així com les gironines de la Cerdanya i el Ripollès.
Les pluges es mantenen
Els pronòstics de cara als pròxims dies d’aquesta Setmana Santa mantenen el focus en les precipitacions.
Segons les dades publicades pel Meteocat, s’espera que durant dimarts i dimecres es mantinguin les pluges a bona part de la comunitat i dijous comencin a desaparèixer.
Notícies relacionades
Els efectes de la borrasca Atlàntica Olivier es van començar a notar a Catalunya durant aquest Diumenge deRams, i sembla que es mantindran al llarg dels pròxims dies en forma de precipitacions i un descens moderat de les temperatures.
Durant la tarda d’aquest dilluns i la jornada de dimarts, les pluges seran més intenses i es concentraran sobretot al nord i a l’interior de la comunitat.
Temps Barcelona Borrasca Pluges Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) AEMET - Agencia Estatal de Meteorologia
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE