Calor nocturna
Dormir a més de 25 graus: una de cada tres nits d’estiu han sigut tòrrides a Barcelona
La calor nocturna d’aquest estiu és la segona més alta registrada a Barcelona els últims 15 anys
Arriben les nits «més que infernals»: les mínimes no baixen de 35 graus a diverses localitats
Les nits tòrrides i tropicals agreugen l’epidèmia d’insomni: «Estic desesperada»

Un any més, l’estiu està sent excepcionalment càlid a Barcelona. Des de l’1 de juny, quan segons el calendari meteorològic va començar oficialment aquesta estació, les altes temperatures no han donat treva ni de dia ni de nit. Segons apunta una anàlisi feta per EL PERIÓDICO, la calor nocturna ha sigut una de les més altas mai registrades a la capital catalana. Una de cada tres nits ha estat per sobre dels 25 graus (el llindar a partir del qual, tècnicament parlant, es considera una nit tòrrida). Es tracta d’una de les xifres més altes mai registrades i, a falta de dues setmanes perquè s’acabi l’estiu i en vigílies de l’inici d’un altre pic de calor extrema, aviat es podria convertir en un nou rècord.
Els pronòstics apunten que la recta final de l’estiu tornarà a disparar els termòmetres a tot Catalunya. «Entre dilluns i dimecres s’espera un augment de les temperatures tant diürnes com nocturnes. L’augment dels termòmetres es produirà en unes jornades en què amb prou feines hi haurà vent i amb condicions d’humitat relativament baixes. Tot això podria augmentar encara més la sensació de xafogor», comenta Soler. «També s’espera que la calor nocturna torni a estar per sobre dels valors habituals», afegeix el meteoròleg sobre les nits de calor extrema que podrien arribar en els pròxims dies.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
Temperatures Medi ambient Onada de calor Estiu Calor Crisi Climàtica Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat)
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Investigació en marxa Una desena d’afectats per càncer denuncien la fàbrica de Tenneco a Badalona: «Ho fem pels nostres fills»
- Òbit Qui era Diogo Jota, el jugador del Liverpool mort en un accident de trànsit a Zamora
- Festivals Cancel·lat el concert de Fito Páez que havia d'inaugurar el festival de Cap Roig
- Mor Michael Madsen, actor de 'Kill Bill' i 'Reservoir Dogs', als 67 anys
- Directius Mor l’exdirector de Port Aventura i Riu Hotels, l’empresari mallorquí Lluís Rullan Colom
- Mor Michael Madsen, actor de 'Kill Bill' i 'Reservoir Dogs', als 67 anys
- Ocupacions d'estiu De provador de platges a tastador de gelats: les ocupacions més singulars de la temporada d'estiu
- Incidències Un transformador que fon fusibles deixa més d’una setmana sense llum unes 160 llars i comerços de Barcelona
- Trama Koldo Ministres amb seient a Ferraz donen per fet una «reestructuració» en el PSOE «no només limitada a Organització»