Previsió
Revolució en el temps en els pròxims dies: ho confirma l’Aemet
L’impactant avís de Mario Picazo sobre els tornados
Roberto Brasero avisa sobre el fenomen d’aquesta setmana
L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ho té clar. Aquesta setmana ens espera una revolució meteorològica que, a la pràctica, significarà el retorn a una situació clarament primaveral, amb inestabilitat i un descens de les temperatures més pròpies del mes de març o abril que del maig.
En l’inici d’aquesta setmana es reforçaran els vents del nord, que faran baixar les temperatures sobretot a la meitat nord de la Península, tot i que pujaran «clarament» a l’extrem sud, segons el portaveu de l’Aemet, Rubén del Campo.
«Hi haurà un clar contrast entre el terç nord i el terç sud d’Espanya», ha afegit; així, per exemple, no es passarà dels 14 o 15 graus a ciutats com Oviedo, Sòria, Vitòria o Pamplona, mentre que a Badajoz, Sevilla o Còrdova se superaran els 32 graus.
Plourà aquest dilluns al nord de Galícia, a les comunitats cantàbriques i al Pirineu, i també podria fer-ho a l’est de Castella i Lleó, amb xàfecs tempestuosos de nou a la tarda a Catalunya i de manera més dispersa a punts de l’est de la Península.
La situació es preveu similar dimarts, tot i que les precipitacions a l’extrem nord no seran tan abundants com en dies anteriors.
Continuarà l’ambient fresc al terç nord i algunes zones podrien arribar a temperatures d’entre 5 i 10 graus per sota del valor normal, més pròpies per a l’època al centre i sud del territori.
Gelades, però les pluges no seran generalitzades
A partir de dimecres i els dies següents no s’esperen canvis significatius, i es preveu que es mantingui un ambient una mica fresc per a l’època de manera més clara al terç nord.
Notícies relacionadesA mitjans de setmana hi podria haver fins i tot gelades a zones de muntanya i erms del centre i de muntanyes del nord i altres punts.
Les precipitacions mantindran la mateixa tònica i es donaran sobretot a l’extrem nord, amb possibles xàfecs ocasionals a zones de l’est peninsular «sense aparences de pluges generalitzades», segons Rubén del Campo.
- Després d'un mes i mig Rodalies preveu reobrir la R3 entre la Garriga i Ripoll aquest dimecres
- Neix a Sant Joan de Vilatorrada EcoCarrer, una aplicació per digitalitzar tota la vegetació: «Hi ha verd per tot arreu, però sovint és invisible»
- Sarau anual La restauració de Barcelona torna a omplir La Paloma de cares conegudes i homenatja Alberto San Juan
- Medi ambient ¿Què és la marea blava que cobreix platges de la Costa Brava? Així són les 'falses' meduses que arrosseguen els corrents i el vent
- Avenç científic Una anàlisi de sang podria predir la demència en dones fins a 25 anys abans de l’aparició dels primers símptomes
