Previsió meteorològica

Temps de Catalunya, avui dijous 11 de maig de 2023: més pluges i més fred

Demà divendres serà el dia més mogut i les tempestes arribaran a més comarques

  • «Tingues el paraigua a mà»: l’avís dels experts

  • L’arribada dels ‘sants de glaç’: fred, pluges i neu

2
Es llegeix en minuts

Bona part de Catalunya estarà pendent aquest dijous, 11 de maig, de les pluges. Aquesta matinada, les precipitacions han arribat de manera aïllada a la costa central i la de Girona, però el risc de pluja es mantindrà. De fet, tot el nord-est de Catalunya està sota avís per pluges intenses avui mateix. Mentrestant, les temperatures continuen amb el seu descens.

El cel estarà cobert durant gairebé tota la jornada a les comarques del nord-est i a la resta del sector central del litoral i prelitoral. A la resta, núvols baixos a la Catalunya central i punts del prelitoral sud.

Durant el dia s’esperen xàfecs al nord-est, especialment a partir del migdia. Al sector central del litoral i prelitoral ha plogut de matinada i ho tornarà a fer a partir de les últimes hores de la tarda.

També són possibles xàfecs a la resta del Pirineu i el Prepirineu i nord de la depressió central.

Tempestes

La precipitació podrà ser localment forta i acompanyada de tempesta. Es podran recollir quantitats abundants d’aigua en punts de l’interior de les comarques occidentals.

La cota de neu oscil·larà durant el dia entre el 1.600 i els 2.000 metres.

Les temperatures cauran a gairebé tot el territori. El descens tèrmic serà destacat en zones de l’interior del nord-est.

Notícies relacionades

El vent bufarà amb ratxes fortes a les comarques de Ponent, les Terres de l’Ebre, el Pirineu i al nord de l’Empordà. A la resta, podran registrar-se cops de vent en les hores centrals de la jornada.

Demà divendres serà el dia més mogut. S’espera que continuï el descens de les temperatures i que els xàfecs i tempestes s’estenguin a més comarques. La situació es mantindrà molt inestable durant el cap de setmana. Els termòmetres pujaran a partir de dissabte, però els registres continuaran per sota de la mitjana d’aquesta època de l’any.