Previsió meteorològica
L’última predicció de Jorge Rey amb un seriós avís sobre la falta de pluges: «venen turbulències»
La reflexió de Mario Picazo: els dos fenòmens que ens haurien de fer pensar abans de l’estiu
L’Aemet avisa: arriben pluges amb un important ‘però’

A Jorge Rey, el meteoròleg que fa dos hiverns va vaticinar l’arribada de la borrasca ‘Filomena’ i el ‘profeta’ del mètode tradicional predictiu conegut com les Cabañuelas, li agrada recórrer als refranys per descobrir estats meteorològics.
En el seu últim vídeo, el jove meteoròleg rescata aquest proverbi: «‘Cuando abril truena, noticia buena’». I ho fa per explicar la desoladora situació de falta de pluges que pateix bona part de la península Ibèrica.
Rey qualifica de «preocupant» la situació, però sembla que veu llum al final del túnel: «Cordin-se el cinturó, perquè venen turbulències», assegura.
El burgalès recull en les seves previsions el que passarà a partir d’aquest dimecres, amb l’arribada d’un front que portarà pluges, neu i descens de les temperatures. «Treguin la rebeca», reclama al recordar que hi pot haver poblacions que voregin els zero graus.
Notícies relacionades🔴 Preocupación por la falta de lluvias, Jorge Rey te cuenta cuando llegarán 🌩😧
— Jorge Rey | JR (@eltiempoconjr) 11 de abril de 2023
👇👇👇
📌 https://t.co/LmzitEBQk3 pic.twitter.com/aZgRo9p6oL
Però la cosa va més enllà. Rey recorre a dos models meteorològics (el nord-americà GFS i el britànic UKMO) per permetre’s aventurar que la segona meitat d’abril ens portarà més precipitacions gràcies a les pertorbacions que arribaran des de l’Atlàntic.
A veure si ho encerta.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Ciutats amigues Tarragona s'agermanarà amb Voiron (França) aquestes festes de Santa Tecla amb el licor Chartreuse com a símbol d'unió
- Proposta del Govern La futura Llei del Taxi preveu eradicar les VTC urbanes a Barcelona i reservar aquest servei només al taxi
- Seguretat viària Més de 70.000 catalans estan en llista d'espera per examinar-se de la prova pràctica del carnet de conduir
- Pàrquing lliure Aparcar gratis a Barcelona: on estacionar sense pagar i sense multes
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."