Meteorologia
VÍDEO: Tarda de calamarsa i tempestes a l’àrea metropolitana de Barcelona
A Santa Coloma de Gramenet s’ha recollit pedra de fins a tres centímetres de mida i una màniga marina s’ha pogut divisar des de diferents punts del litoral barceloní
Nova tarda de tempestes severes a Catalunya, aquest cop centrades en el prelitoral i la costa central.
Les comarques afectades per aquestes tempestes han sigut, principalment, el Barcelonès, el Baix Llobregat, Osona, la Selva, el Vallès Occidental, el Vallès Oriental i el Maresme.
Fins a les 20.00 s’han registrat fortes tempestes que en certs punts de l’àrea metropolitana s’han presentat en forma de calamarsa.
A més, s’ha format una mànega marina que s’ha pogut veure des de diferents punts del Barcelonès i el Baix Llobregat. Una mànega molt similar es va poder presenciar dimarts passat a Tarragona.
Mànega front la costa de Barcelona, vista desde el mar @MeteoBarrufet @alexmegapc @meteocat @eltempsTV3 @alfons_pc @AlfredRPico @meteorac1 pic.twitter.com/I7shm5D04E
— Meteo Valldoreix (@MeteoValldoreix) 21 de agosto de 2022
Incidències a l’àrea metropolitana
La tempesta ha deixat pedra de fins a 3 centímetres a Santa Coloma de Gramenet i pluges d’intensitat mitjana i forta a Barcelona.
Arran de la meteorologia adversa, la circulació dels trens de Rodalies ha quedat interrompuda durant mitja hora a l’estació de Montcada Bifurcació. L’estació dona servei aquest d’agost a les línies R-3, R-4 i R-12. Protecció Civil ha posat en prealerta el pla d’emergències en el transport de viatgers per ferrocarril (Ferrocat).
D’altra banda, s’ha hissat la bandera vermella a les platges del Masnou per la mala qualitat de l’aigua a causa de les rieres que desemboquen al mar.
Notícies relacionadesPer la seva banda, els Bombers de la Generalitat han rebut 78 avisos per la tempesta, la majoria per petites inundacions i arbres i branques caigudes.
A Figaró-Montmany, la calamarsada ha fet aturar el trànsit a la C-17 i ha trencat el vidre de davant d’un cotxe i a Mataró, un vehicle ha quedat obstaculitzat a la riera de la platja de Sant Simó, però finalment ha sortit pels seus propis mitjans i la família que hi anava està bé.
La tempesta entra finalment al Vallès Occidental i al Barcelonès.
— Meteocat (@meteocat) 21 de agosto de 2022
A Sta. Coloma de Gramenet ha deixat pedra grossa entorn dels 3cm (informació facilitada per en Manuel Alvarez).
A Caldes de Montbui la intensitat màxima ha estat de 34,2 mm en 30 min (19,6mm en 10 minuts) pic.twitter.com/bYB7Gpoamn
- Drets laborals Renúncies per venjança: la tendència que més temen les empreses
- Pablo Gil, economista: "Això és el que has de fer per invertir si guanyes 1.000 euros al mes"
- "Posa’t faldilla i et posaré un 7"
- Cas Koldo L’Anaís, la «model» que va intentar amagar un disc dur d’Ábalos a la Guàrdia Civil: «Som amics. Amistat pura i dura»
- 5.000 milions d’inversió Espanya proposa Mora la Nova per acollir una de les gigafactories europees d’intel·ligència artificial
- Justícia europea Ajornada sine die l’opinió del TJUE sobre la immunitat de Puigdemont
- Petició als partits Les entitats reclamen que el Memorial Democràtic es desvinculi del Govern
- El president lloa l’Estat del benestar a Europa
- Feijóo: "Espanya no mereix viure en una batuda permanent"
- Tempesta judicial i política / Conferència Episcopal Sánchez i Illa es reuneixen a la Moncloa en plena crisi pel cas Cerdán