Torna la Lliga i els seus patrocinadors

Cubarsí­ y Cheddira durante el partido de liga entre el RCD Espanyol y el FC Barcelona en el RCD Estadium

Cubarsí­ y Cheddira durante el partido de liga entre el RCD Espanyol y el FC Barcelona en el RCD Estadium / JORDI COTRINA

2
Es llegeix en minuts
Sergi Mas

La Lliga de futbol comença d’aquí a dues setmanes. Ave Maria puríssima. Ja no importen les victòries de l’Espanyol al Southampton per 2-0, o la del Barça al Japó per 1 a 3. Continuo pensant que és un horror iniciar el torneig que més seguiment regular té a mitjan agost, amb mig país de vacances, amb seguidors lluny dels seus estadis predilectes, recintes a la meitat de capacitat, pauses d’hidratació imprescindibles i futbolistes que acaben els partits amb els seus peus bullint. I cada any per aquestes dates actualitzem la informació per saber a quines plataformes podrem veure el futbol.

D’entrada continuaran sent Movistar, Dazn i Orange els principals operadors en què es veurà la Primera Divisió, la Segona Divisió, la Copa i la Champions. Les dues principals categories nacionals continuaran incorporant el patrocinador com a cognom de la competició. Ara bé: jo no conec pas ningú que mentre peta la xerrada amb els amics en un to col·loquial afegeixi l’espònsor i pronunciï: "¿Quins són els partits de demà a la Primera Divisió EA Sports?" O bé: "¿Qui són els qui disputen dissabte partits a la Segona Divisió Lliga Hypermotion?" O fins i tot: "¿Contra qui juga el Barça femení a la Lliga F Moeve?" I ja mengen en un plat a banda els qui demanen pels partits de la jornada en la Primera RFEF Grup 2 versus E-learning.

Notícies relacionades

Passa el mateix amb les estacions aeroportuàries. Que alci la mà qui digui a un familiar: "Surto demà a les cinc de la tarda des de l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat". O qui afirmi: "Arribaré a l’estació de l’Ave Madrid-Puerta de Atocha-Almudena Grandes a les 12 del migdia". El reconeixement de les institucions a persones que s’ho mereixen té escassa tirada quan aquestes diuen un lloc.

Tornant al futbol, esponsoritzar una categoria ajuda la pervivència de la categoria i implica el suport d’una empresa privada, que té l’objectiu de recuperar, tot i que sigui en imatge, la inversió econòmica feta, però no anirà mai en boca dels aficionats, que se’ls en refot que la Primera Divisió la patrocini Magdalenas Bimbo o que Confecciones María Matilde faci el mateix amb la Segona. I ja que esmento la categoria de plata, serà TEN el canal que emeti gratis i en obert cada cap de setmana un partit de Segona Divisió masculina i un altre de la Lliga Femenina. Així, sense més ni més.