LA FOGUERA
Tucker Carlson a Rússia
L’ estrella dels periodistes nord-americans alternatius, el conservador Tucker Carlson, molt amic de Trump, va tornar la setmana passada a Rússia per parlar des de la plaça Roja de com de malvat són els Estats Units. Carlson té un passat en llocs progres com la CNN i MSNBC, però es va fer realment influent en la Fox. Va treballar allà fins que la cadena va haver de pagar una demanda de més de 700 milions de dòlars (sí: 700 milions de dòlars) després que Carlson difongués la idea que hi va haver un frau electoral contra Donald Trump en les eleccions del 2020. Després de la seva sortida de Fox, va fer un altre salt descomunal de fama i influeix en X. Des de la xarxa social sense ocellet emet el seu programa Tucker on X. Allà va realitzar la primera entrevista d’un periodista occidental a Vladímir Putin després de l’inici de la invasió d’Ucraïna.
A Carlson li agrada molt Putin: no ho oculta. Al tornar a la plaça Roja, ha dit: "Hem vist des dels Estats Units com l’Administració Biden ha portat els Estats Units cada vegada més prop d’un conflicte nuclear amb Rússia... A causa d’aquesta guerra, a causa del fet que l’Exèrcit nord-americà està matant russos a Rússia en aquest moment, estem més prop d’una guerra nuclear que en qualsevol altre moment de la història. Mentrestant, la majoria dels nord-americans no tenen accés a cap perspectiva que no sigui la que els atorga NBC News i The New York Times. No coneixen la perspectiva russa. Hem estat intentant, durant més d’un any, difondre aquesta perspectiva".
Notícies relacionadesA Occident podria semblar un acte de rebel·lia i dissidència el gest de Carlson i dels que, com ell, s’acosten a les faldilles de Putin sense tallar-se. És una postura tan dissident i rebel com la de Juan Carlos Monedero enllustrant les faldilles de Nicolás Maduro. Però quan Tucker Carlson es refereix a la "perspectiva russa" hem d’entendre que està parlant exclusivament de la perspectiva de Vladímir Putin, que s’ha preocupat molt, en els anys de guerra, d’exterminar tot indici de "perspectiva russa alternativa".
La conclusió és evident: si Carlson fos rus i tingués una opinió del Govern del seu país tan dissident com la que té de Biden sent americà, en aquest moment estaria mort després d’un estrany accident o una intoxicació amb poloni. És fàcil idolatrar tirans com Putin o Maduro des dels fastigosos països on vivim, que ens permeten, fins i tot, defensar un exòtic dictador.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Forçats a somriure
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
- Terrorisme Arsen Ostrovsky, advocat israelià: sobreviure a l’atac de Hamàs el 7-O i ara al de la platja d’Austràlia
